چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:حکم اعدام قاتل «بنیتا» دختر بچه‌ای که در جریان سرقت خودروی والدین‌اش به طرزدلخراشی جان سپرده بود به مرحله اجرا رسیده اما حکم محکومیت همدست‌اش نقض شده است.

قاتل « بنیتا» پای چوبه دار

سلامت نیوز: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:حکم اعدام قاتل «بنیتا» دختر بچه‌ای که در جریان سرقت خودروی والدین‌اش به طرزدلخراشی جان سپرده بود به مرحله اجرا رسیده اما حکم محکومیت همدست‌اش نقض شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، دیوان عالی کشور مجازات قصاص متهم اصلی پرونده را تأیید کرده و پرونده برای اجرای حکم به دادسرای تهران بازگشته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:حکم اعدام قاتل «بنیتا» دختر بچه‌ای که در جریان سرقت خودروی والدین‌اش به طرزدلخراشی جان سپرده بود به مرحله اجرا رسیده اما حکم محکومیت همدست‌اش نقض شده است.

غلامحسن اسماعیلی، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قتل بنیتا اظهارداشت: دیوان عالی کشور مجازات قصاص متهم اصلی پرونده را تأیید کرده و پرونده برای اجرای حکم به دادسرای تهران بازگشته است.اما دیوان عالی کشور حکم متهم ردیف دوم پرونده را نقض کرده که قرار است بار دیگر در دادگاه کیفری محاکمه شود. این دو سارق یک خودرو را به سرقت برده بودند که دختر بچه‌ای درآن بود.

٢٩ تیرامسال خبر گم شدن کودک هشت ماهه در روزنامه‌ها و شبکه مجازی منتشر شد و در حالی که پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی در جست‌و‌جوی بنیتا بودند خبر رسید جسد کودک را داخل خودرو ربوده شده یافته‌اند. در جریان تحقیقات، مأموران پلیس آگاهی تهران رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم خودرو را دراین ماجرا به دست آوردند و با شناسایی مخفیگاه یکی از سارقان، او را دستگیر کردند. وی در بازجویی گفت که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او هم در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا این‌که پس از روبه‌رو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.

وی در بازجویی‌ اعتراف کرد پس از سرقت خودرو در منطقه مشیریه، آن را با کودکی که در خودرو بوده همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت رها کرده است.

مأموران بلافاصله به محل ر‌هاشدن خودرو د محله‌ای خلوت رفتند و با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی فوت شده بود در داخل خودرو روبه‌رو شدند.

محاکمه متهمان پرونده بنیتا روز‌های ۲۰ و ۲۲ شهریور در دادگاه کیفری انجام شد که متهم ردیف اول به مرگ وهمدستش به زندان محکوم شد. 29 آذر نیز دیوان عالی کشور حکم قصاص قاتل بنیتا را تأیید کرد که پرونده برای اجرای حکم به دادسرای تهران ارجاع شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha