نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از انحرافات درمانی و مدیریتی درحوزه سلامت، گفت:‌ فعالیت همزمان مدیران وزارت بهداشت درحوزه درمان بخش خصوصی خطاهای پزشکی را افزایش می‌دهد.

انحرافات درمانی و مدیریتی درحوزه سلامت/ فعالیت همزمان برخی معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش خصوصی

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از انحرافات درمانی و مدیریتی درحوزه سلامت، گفت:‌ فعالیت همزمان مدیران وزارت بهداشت درحوزه درمان بخش خصوصی خطاهای پزشکی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدحسین قربانی با اشاره به اینکه خطای پزشکی درهمه نقاط دنیا دیده می شود، گفت:‌ کشورما نیز مستثنی از این مشکل نخواهد بود، اما تغییر درمیزان خطاهای پزشکی موضوع قابل توجهی بوده و در شرایط فعلی با پیشرفت و توسعه درحوزه پزشکی همه باید کمک کنند تا خطاهای پزشکی در کشور کاهش پیدا کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فراز و فرود در خطاهای پزشکی درکشورمان ناشی از عدم نظارت بر عملکرد پزشکان است، افزود:‌ یعنی برای اینکه بتوان درتمامی ابعاد خطاها را چه در عرصه پزشکی و حوزه های دیگر از جمله اقتصادی کاهش داد، باید با انحرافات و رانت ها برخورد مناسب داشت؛ متاسفانه درحوزه درمان وزارت بهداشت و بسیاری ازمدیران این وزارتخانه دربخش خصوصی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مدیران وزارت بهداشت درحال حاضردرگیر مسائل درمانی و پرمشغله هستند، تصریح کرد: درشرایطی که یک معاون دانشگاه به عنوان فوق تخصص درکنار کارهای پژوهشی، معاونتی به کاردرمانی نیز می پردازد، ضمن اینکه سهم فعالیت درمراکز خصوصی نیز دارد؛ به طورحتم خطاهای پزشکی افزایش پیدا می کند؛ باید به فضای مدیریتی وزارت بهداشت توجه شده و افراد درگیر مسائل درمانی باید کمتربه فضاهای مدیریتی وارد شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه نظارت براموردرمان از وظایف معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است به خانه ملت گفت:‌ درحال حاضر پس از ورود به بیمارستان خصوصی هنوز کاری صورت نگرفته ازبیمارتقاضای پرداخت 20 میلیون تومان هزینه می شود، همه این مسئل انحراف بوده و اگر همین رویه ادامه پیدا کند، چالش های عظیمی درخطاهای پزشکی و مسائل مدیریتی به وجود می آید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha