سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، این سازمان در 6 ماه نخست سال جاری 598 میلیارد و 640 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد.

تامین اجتماعی بیش از 598 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد

سلامت نیوز: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، این سازمان در 6 ماه نخست سال جاری 598 میلیارد و 640 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، همچنین پنج هزار و ٦٦٦ میلیارد و ٦٣١ میلیون ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران در 6 ماه نخست سال جاری پرداخت شد.


به گزاارش سازمان تامین اجتماعی، شرط دریافت کمک هزینه ازدواج برای زوج های جوان داشتن 720 روز سابقه بیمه پردازی قبل از تاریخ عقد دائم آنان است.
براساس این گزارش، از مجموع هزینه های کوتاه مدت یک هزار و ٤٨٢ میلیارد و ٣٢٧ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری غیر ناشی از کار و ١٤١ میلیارد و ١٤٧ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری ناشی از کار هزینه شده است.
تامین اجتماعی اعلام کرد؛ همچنین یک هزار و ٣١٦ میلیارد و ٤٤ میلیون ریال به عنوان استراحت ایام بارداری از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان در همین مدت پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش، در شش ماه اول سال جاری، بابت کمک هزینه فوت و کفن و دفن ١٧١میلیارد و ١٩٧میلیون ریال و بابت هزینه سفر و فوق العاده همراه ٣٧ میلیارد و٧٧٤ میلیون ریال هزینه شده است.


همچنین، در همین مدت ١٦٦میلیارد و ١٨٢میلیون ریال برای کمک هزینه پروتز و اروتز پرداخت شده و در همچنین بخش غرامت نقص عضو مقطوع ١٧ میلیارد و ٧٤٧میلیون ریال و در بخش سایر کمک ها یک هزار و ٥٤٨ میلیارد و ٣٦١ میلیون ریال هزینه شده است.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 14 میلیون آن بیمه شده اصلی، حدود 3 میلیون نفر مستمری بگیر و بازنشسته و مابقی افراد تحت تکفل آنان هستند و 18 نوع خدمت درمانی و بیمه ای از سازمان دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha