سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از نجات ۴۰ نفر از ساکنان ساختمانی در شهرک اکباتان که در آتش محبوس شده بودند، خبر داد.

حریق در شهرک اکباتان/نجات ۴۰ نفر از میان آتش

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از نجات ۴۰ نفر از ساکنان ساختمانی در شهرک اکباتان که در آتش محبوس شده بودند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایلنا،سید جلال ملکی  درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۵:۵۱ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک برج بلند مرتبه در شهرک اکباتان فاز یک به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود با توجه به حساسیت آتش‌سوزی در ساختمان های بلندمرتبه ستاد فرماندهی در لحظات اولیه ۴ ایستگاه به همراه دو دستگاه نردبان و بالابر به همراه خودروهای تنفسی را به محل حادثه اعزام می‌‌کند.

او با بیان اینکه ایستگاه آتش‌نشانی به این محل نزدیک است ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۹ طبقه ۳۶ واحدی بود که در طبقه هشتم در یک واحد تقریبا ۱۳۰ متری آتش‌سوزی رخ داده بود و کاملا شعله‌ور بود. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند آتش از پنجره‌ها به بیرون زده بود و درحال سرایت به واحدهای دیگر بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه دود زیادی طبقات را در برگرفته بود تصریح کرد: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که ساکنان در این ساعت و در وضعیت ناایمن بوجود آمده و دود بسیار غلیظی در ساختمان بود محبوس شده بودند. خوشبختانه این ساختمان با وجود قدیمی بودن مجهز به پله‌های اضطراری بود و عده‌ای از ساکنان از پله‌های فرار خارج شده بودند اما تعداد دیگری از ساکنان هنوز در داخل ساختمان بودند.

ملکی یادآور شد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش که هم از داخل ساختمان و هم از خارج ساختمان با نردبان‌های هیدرولیکی انجام می‌شد با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالای ساختمان رفته و مشغول خارج کردن افراد محبوس شده شدند در نهایت نیز آتش‌نشانان موفق شدند ۴۰ نفر از کسانی که در آن ساعت در داخل ساختمان بودند را به سلامت از ساختمان خارج کنند.

او ادامه داد: خوشبختانه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم. شدت حرارت به حدی بود که کاملا رنگ‌ها و گچ روی دیوار را تخریب کرده بود داخل راهروها اثرات زیادی از دودگرفتگی وجود داشت و شیشه‌های واحدها براثر حرارت ذوب شده بود تقریبا وسیله سالمی در این واحد وجود نداشت. آتش به سرعت خاموش شد و از گسترش آن به واحدهای دیگر جلوگیری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha