پژوهشگران ادعا کرده‌اند که در آینده، زوج‌ها می‌توانند به جای سلول‌های جنسی، با استفاده از سلول‌های پوست یا تارهای مو بارور شوند. البته هنوز هیچ زمان مشخصی برای تولید نوزادان به این روش تعیین نشده و این موضوع تنها در حد حدس و گمان است.

عجیب‌ترین درمان ناباروری: تار موی خود را پست کنید، بچه‌تان را تحویل بگیرید

سلامت نیوز: پژوهشگران ادعا کرده‌اند که در آینده، زوج‌ها می‌توانند به جای سلول‌های جنسی، با استفاده از سلول‌های پوست یا تارهای مو بارور شوند. البته هنوز هیچ زمان مشخصی برای تولید نوزادان به این روش تعیین نشده و این موضوع تنها در حد حدس و گمان است.

به گزارش سلامت نیو به نقل از ایسنا، «استفان هیلی‌یر» (Stephen Hillier)، استاد دانشگاه ادینبورگ که یکی از پیشگامان لقاح مصنوعی در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرده است که در حال حاضر، امکان تولید سلول‌های جنسی مصنوعی وجود دارد.
پس از تولد «لوئیز براون»، نخستین کودک آزمایشگاهی جهان به روش لقاح مصنوعی (برای کسب اطلاعات بیشتر از این روش، این‌جا را کلیک کنید)، هیلی‌یر جزء نخستین دانشمندانی بود که اولین تأسیسات IVF (لقاح خارج از رحم) را انگلیس به راه انداخت. او طی سخنانی در کنفرانس «انجمن باروری انگلیس» گفت: «پیشرفت علمی دانشمندان می‌تواند این امکان را فراهم سازد که نوزادان بدون استفاده از اندام‌های تولیدمثلی متولد شوند.»
او حتی مدعی شد که در آینده ممکن است بتوان با استفاده از چندین تار مو صاحب فرزند شد و به شوخی ادامه داد: «کافی است چند تار موی خود را برای آمازون پست کنید و کمی بعد، جنین خود را تحویل بگیرید!»
سه سال پیش، دانشمندان دانشگاه کمبریج اعلام کردند که می‌توانند از سلول‌های پوستی انسان‌های بالغ، تخمک انسان را بسازند و راه را برای تولد نوزادانی با والدین غیرمعمول (مثلا دو پدر یا مادر) هموار سازند. پروفسور هیلی‌یر با امکان‌پذیر خواندن این ایده افزود: «آزمایش‌ها روی جانوران نشان می‌دهد که می‌توان سلول‌های جنسی را از هر سلولی از بدن تولید کرد؛ البته هنوز هیچ زمان مشخصی برای تولید نوزادان از طریق سلول‌های پوستی تعیین نشده و این موضوع تنها در حد حدس و گمان است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha