یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 234577

مدیر طب‌ سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به سرمای فصل زمستان انجام حجامت در این فصل به ویژه در دی‌ ماه به شدت منع شده است.

حجامت در زمستان ممنوع

سلامت نیوز: مدیر طب‌ سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به سرمای فصل زمستان انجام حجامت در این فصل به ویژه در دی‌ ماه به شدت منع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی، اظهار کرد: در فصل زمستان منافذ بدن در اثر سرما بسته شده و حرارت میل به درون بدن پیدا می‌کند، در نتیجه سیستم هضم غذا قوی‌تر شده و تحریک اخلاط با حجامت باعث تحریک برخلاف میل طبیعت شده و موجب تضعیف و تحلیل طبیعت بدن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در فصلی که گرما و سرمای زیادی وجود دارد، نباید حجامت کرد، یادآور شد: بهتر است به علت گرمای زیادی که تابستان دارد، در این فصل نیز افراد حجامت نکنند .

هاشمی‌حبیب‌آبادی با بیان اینکه حجامت در فصل‌های بهار و پاییز که دارای هوایی معتدل هستند، بهترین زمان توصیه‌ شده است، تصریح کرد: از آنجایی‌که تابستان فصلی گرم و خشک است بنابراین با انجام حجامت و خارج شدن خون از بدن خشکی بدن تشدید می‌شود.

مدیر طب‌سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: برای سلامت بدن بهتر است در زمستان نیز حجامت صورت نگیرد به غیر از زمانی‌که فردی دارای بیماری خاصی است که به تشخیص پزشک در این فصل نیاز شدیدی به حجامت دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha