چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 234793

مسئول اجرایی، علمی جراحی دهان، فک و صورت گفت: دندان عقل به علت رشد اشتباه باعث آسیب به لثه شده و باید از دهان خارج شود.

دلایل خارج کردن دندان عقل از دهان

سلامت نیوز: مسئول اجرایی، علمی جراحی دهان، فک و صورت گفت: دندان عقل به علت رشد اشتباه باعث آسیب به لثه شده و باید از دهان خارج شود.
                                                                                                   

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،علیرضا فروزنده گفت: در  کنگره دندانپزشکی، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های متعدد در رشته‌های مختلف دندانپزشکی با همکاری و مشورت با شورای مشاوران علمی و اجرایی انجمن و هم چنین بررسی مقالات ارسالی همکاران محترم متخصص و عمومی به دبیرخانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تدوین شده است.

فروزنده ادامه داد: از جمله رشته‌های تخصصی دندانپزشکی، جراحی دهان فک و صورت است که طیف گسترده‌ای از درمان‌های دندانپزشکی روزانه همکاران دندانپزشک در مطب‌ها را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انواع روش‌های خارج کردن دندان‌ها به ویژه دندان‌های عقل نهفته، انواع تکنیک‌های جراحی ایمپلنت‌های دندانی و پیوند‌های بافت نرم و استخوان در ناحیه دهان، کاربرد تجهیزات و تکنولوژی‌های روز از جمله لیزر و پیزو سرجری، تشخیص و درمان ضایعات پاتولوژیک فک و صورت همچنین سایر جراحی‌های ناحیه دهان خلاصه‌ای از عناوین متعدد سخنرانی‌ها و کارگاه‌های دوازدهمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران است که با همکاری اساتید به نام جراحی فک و صورت دانشگاه‌های کشور برنامه ریزی شده است.

فروزنده در مورد دندان عقل، گفت: این دندان‌ها آخرین یا انتهایی‌ترین دندانی است که در دهان ظاهر می‌شود و سن متوسط تکمیل رویش آن حدود بیست سالگی است، گرچه در برخی افراد تا بیست و پنج سالگی ادامه می‌یابد. هر چند اکثر افراد دندان عقل دارند، همواره این امکان وجود دارد که تمام یا بخشی از آن‌ها هیچگاه رشد نکند.

وی افزود: در بسیاری از افراد، دندان‌های عقل به دلیل عدم وجود فضای کافی برای رشد دیده نمی‌شوند و به این ترتیب دندان عقل نهفته بطور عادی از لثه‌ها خارج نمی‌شود و زیر بافت لثه قرار می‌گیرد.

مسئول اجرایی، علمی جراحی دهان، فک و صورت در دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران عنوان کرد: علل متعددی برای خارج کردن دندان عقل وجود دارد از جمله زمانی که که دندان عقل به نحو صحیح رشد نکند و باعث ایجاد مشکل برای فرد شود.

این دندانپزشک اضافه کرد: شما ممکن است به خاطر ایجاد درد در قسمت انتهای دهان خود متوجه وجود مشکل در ارتباط با دندان‌های عقل شوید. اگر این موضوع برای شما اتفاق افتاد، لازم است که برای بررسی مشکل با دندان پزشک ملاقات کنید. به هر حال، وجود برخی مشکلات حتی در صورتی که مشکل باعث ایجاد دندان درد نیز نشود نشان دهنده این حقیقت است که دندان‌های شما نیاز به خارج شدن دارند.

وی افزود: به همین خاطر اطمینان از روش مناسب برای درمان و لزوم کشیدن دندان عقل فقط از طریق معاینات دندان پزشکی امکان پذیر خواهد بود. اگر دندان پزشک تشخیص دهد دندان‌های عقل شما نیاز به کشیدن دارند، معمولاً یک عکس رادیوگرافی از وضعیت دهان شما تهیه می‌شود. این عکس به دندان پزشک کمک می‌کند درک روشن تری از وضعیت دندان‌های شما داشته باشد.

دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تا ۲۲ دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.
                                                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                               

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha