پژوهشگران کشور دستگاهی را عرضه کردند که با استفاده از امواج فراصوت داروی مایع را تبدیل به پودر کرده و به بدن بیماران ارسال می‌کند.

ساخت دستگاهی برای تبدیل دارو به پودر مایع با امواج فراصوت

سلامت نیوز:پژوهشگران کشور دستگاهی را عرضه کردند که با استفاده از امواج فراصوت داروی مایع را تبدیل به پودر کرده و به بدن بیماران ارسال می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مرجان فرازنده از محققان این طرح  با بیان اینکه در مطالعات این شرکت دانش‌بنیان محققان موفق به طراحی و ساخت "نبولایزر" شدند، گفت: این دستگاه قادر است داروهای مایع را به حالت پودر تبدیل و در حد نیم تا 5 میکرون از دستگاه خارج کند.

وی ادامه داد: در بیماران مبتلا به امراض ریوی باید دارو مستقیما به ریه‌ها و برونش‌های آنها وارد شود که این دستگاه قادر است داروی مورد نیاز را به بدن آنها وارد کند.

فرازنده، اساس عملکرد این دستگاه را امواج اولتراسوند دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه ساخته شده لمسی است که پارامترهایی چون غلظت داروی خروجی، دور فن دستگاه و زمان آن قابل تنظیم است، حتی زمانی که دستگاه در حال کار کردن است.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه با دستگاه "بخور" متفاوت است، توضیح داد: در دستگاه نبولایزر کریستال‌های داخل دستگاه با استفاده از امواج فراصوت داروی مایع را به پودر تبدیل می‌کند، به این ترتیب دارو وارد بدن بیمار خواهد شد.

کارشناس فنی این شرکت فناور با تاکید بر اینکه این دستگاه قادر به ارائه داروی کمتر از 5 میلی‌لیتر است، یادآور شد: دارو به صورت پودرشده خروجی این دستگاه است.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه قابل استفاده برای اطفال و بزرگسالان است، خاطر نشان کرد: این دستگاه مجهز به فیلتر آنتی باکتریال و قابل تعویض است، ضمن آنکه مخزن داروی آن انعطاف پذیر و قادر است اندازه ذرات دارو را در حد نیم تا 5 میلی‌لیتر تولید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha