یک فوق تخصص گوارش عوارض اختلالات دستگاه گوارش را سرطان، زخم‌معده، اختلالات حرکتی معده و در مواقعی بیماری پوستی دانست.

توصیه‌هایی برای سلامتی دستگاه گوارش

سلامت نیوز:یک فوق تخصص گوارش عوارض اختلالات دستگاه گوارش را سرطان، زخم‌معده، اختلالات حرکتی معده و در مواقعی بیماری پوستی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدمحمود اسحاق‌حسینی فوق‌تخصص گوارش با اشاره به اختلالات گوارشی گفت: این بیماری ممکن است از یک نفخ یا ترش کردن شروع شود. اختلالات گوارشی می‌تواند با سرطان، زخم‌معده، اختلالات حرکتی معده و در مواقعی بیماری پوستی یا دیگر بیماری‌ها همراه باشد.

وی افزود: اختلالات گوارشی با علامت‌هایی همراه هستند به طور مثال علامت زخم‌های معده، درد و علامت رفلاکس معده ترش کردن است. همچنین کبد چرب با درد سمت راست شکم همراه است.

اسحاق‌حسینی اظهار داشت: بهترین روش برای مراقبت از دستگاه گوارش غذا خوردن به موقع است، همچنین استفاده کمتر از چربی برای سلامت دستگاه گوارش مناسب است و از بیماری کبد چرب جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: باید درصد وجود مواد پروتئینی و قندی در غذا کنترل شود، همچنین ریزمغذی‌ها و ویتامین‌ها و مواد غذایی سالم به خصوص میوه و سبزیجات استفاده شود.

این فوق تخصص گوارش افزود: برای داشتن دستگاه گوارش سالم نباید کم‌خوری و پرخوری کرد باید از خوردن نوشابه، شکلات و قهوه بیش از حد پرهیز شود.

اسحاق‌حسینی گفت: بیماری‌های دستگاه کبدی خصوصاً همراه با زردی با خارش آزاردهنده همراه است، بیماری التهابی روده، زخم‌های سطح و ساق پا را ایجاد می‌کند ولی این موارد شایع نیست.

وی در پایان گفت: ممکن است بیماری‌های گوارشی و  کبدی، لک‌های پوستی سیاه و قهوه‌ای رنگی در سطح پوست صورت ایجاد کند و این حتماً‌ بدین معنا نیست که لک‌های پوستی از علائم بیماری گوارشی و کبدی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha