سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 235381

قائم مقام وزیر در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: این مطلب که گفته می‌شود بخشی از تهران یا نیمی از کشور در سال آینده بدون آب می‌ماند مورد تأیید وزارت نیرو نیست زیرا وزارت نیرو چنانچه با شرایط اضطراری مواجه باشد به‌طور شفاف به مردم اطلاع رسانی کرده و مردم را در جریان امور قرار خواهد داد.

تکذیب خبر بی‌آب ماندن برخی تهرانی‌ها

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: این مطلب که گفته می‌شود بخشی از تهران یا نیمی از کشور در سال آینده بدون آب می‌ماند مورد تأیید وزارت نیرو نیست زیرا وزارت نیرو چنانچه با شرایط اضطراری مواجه باشد به‌طور شفاف به مردم اطلاع رسانی کرده و مردم را در جریان امور قرار خواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا دائمی امروز در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خشکسالی مشابه بسیاری از حوادث طبیعی دیگر نیازمند مشارکت جمعی در دستگاه‌های مرتبط با مسئله آب و همه مردمی است که از آب استفاده می‌کنند، اظهار کرد: وقتی در شرایط خشکسالی قرار می‌گیریم برنامه ما بایستی منطبق بر شرایطی باشد که اتفاق می افتد، بنابراین برنامه‌های وزارت نیرو بر مبنای سازگاری با شرایط خواهد بود.

 قائم مقام وزیر در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو با بیان اینکه شورای عالی آب که متشکل از نمایندگان مجلس، دولت و دستگاه‌های ذیربط است جلساتی را برای این امر اختصاص داده و تصمیماتی اتخاذ کرده که بر اساس آن برنامه‌هایی را تدوین کند تا در شرایط خشکسالی بتوان برای تأمین آب شرب و مصارف کشاورزی برنامه‌های اجرایی را عملیاتی کند، عنوان کرد: وزارت نیرو برای تک تک منابع آبی، سدها و آب‌های زیرزمینی برنامه دارد که به عنوان نمونه می‌توان به سد امیرکبیر که بخشی از آب تهران را تأمین می‌کند اشاره کرد به طور مثال سد امیرکبیر دارای برنامه مدونی برای سال‌های خشکسالی، ترسالی و سال‌های عادی است که متناسب با آن عمل می‌کند.

وی در خصوص کمبود آب در تابستان سال آینده با توجه به کاهش بارش‌ها گفت: پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه خشکسالی در کشور به این مفهوم نیست که بارندگی نداشته باشیم و مطمئناً تا پایان سال آبی بارندگی‌هایی اتفاق خواهد افتاد ولی وزارت نیرو همچون گذشته نیازمند مشارکت تمام مردم در منطبق شدن با شرایط خشکسالی است.

وی در خصوص برگزاری هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی در کشور، با بیان این مطلب که، این مجموعه دارای ۱۷۸ عضو و مرکز آن در وین پایتخت کشور اتریش است، اظهار کرد: ابتکارات و طرح‌های مهمی که توسط مبتکران جهانی مطرح می‌شود ابتدا ارزیابی و داوری شده و سپس از بین آنها تعدادی انتخاب می‌شود.

به گفته دائمی، این همایش هر ساله در کشورهای مختلف از جمله مراکش، ژاپن، کانادا، اتریش و امسال نیز در ایران برگزار می‌شود و به طرح‌های برتر جوایزی را اهدا خواهد کرد.

وی در خصوص هدف از برگزاری این همایش توسط بنیاد جهانی انرژی که خود یک مجموعه غیردولتی و توانبخشی مبتکرین است، گقت: این مجموعه جهانی طرح‌های ابتکاری در پنج مؤلفه آب، انرژی، خاک، محیط زیست و هوا را که از اهمیت خاصی برخوردار هستند ارزیابی می‌کند.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو افزود: این طرح‌ها پس از انتخاب توسط داوران بین المللی مورد تشویق قرار خواهند گرفت که امسال نیز این همایش با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از ۷۰ کشور جهان از دیروز در تهران آغاز شده و تا امروز ادامه خواهد داشت که طرح‌های تعریف شده بر اساس ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کنند و نقشی که در وضعیت اصلاح و بهبود محیط زیست دارند معرفی شده و موفق به کسب جوایزی خواهند شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم بنیاد جهانی انرژی در ایران به دلیل مشکلات کشورمان در موقعیت خشک و نیمه خشک به عنوان مراسم جهانی آب نامگذاری شده و چون این مجموعه در همه جای جهان به صورت خودگردان اداره می‌شود، وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری از این مراسم صرفاً حمایت معنوی داشتند و تعداد زیادی از دانشمندان دارای طرح‌های ویژه در این مراسم حضور داشتند که از ایران نیز طرح‌های خوبی ارائه شد که جوایزی را به خود اختصاص داد.

به گفته دائمی در این مراسم به طرح‌هایی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، اروپا، اتریش، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن، قطر و ایران جوایزی اختصاص یافت.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha