چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 235401

چشم‌ها نقش مهمی در سلامت انسان بازی می‌کنند و اقدامات بسیاری وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان سلامت این عضو مهم و حساس را تضمین کرد

۵ توصیه برای سلامت چشم‌ها

سلامت نیوز:   چشم‌ها نقش مهمی در سلامت انسان بازی می‌کنند و اقدامات بسیاری وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان سلامت این عضو مهم و حساس را تضمین کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر سال میلیون‌ها انسان دچار مشکلات چشمی می‌شوند برخی از این مشکلات به نابینایی یا از دست رفتن موقت بینایی منجر می‌شود و بخشی از آنها با عینک و لنزهای طبی قابل درمان است.

سایت تخصصی "مدیکال نیوز تودی" در این مقاله چند توصیه مفید برای حفظ سلامت چشم و جلوگیری از آسیب دیدن بینایی ارائه کرده که به شرح زیر است:

- مراجعه مرتب به چشم پزشک: بهترین اقدام برای اطمینان یافتن از سلامت چشم‌ها معاینه مرتب آنهاست. اگرچه ممکن است فرد در بینایی مشکلی نداشته باشد اما تا پیش از بررسی دقیق چشم پزشک نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد از این موضوع مطمئن شد. همچنین معاینه چشم‌ها نه تنها نیاز به عینک را تعیین می‌کند بلکه در تشخیص بیماری‌های چشمی موثر است.

- مصرف خوراکی‌های مفید برای بینایی: حفظ بینایی چشم‌ها با مصرف خوراکی‌های مناسب امکان پذیر است. معمولا مصرف هویج برای سلامت چشم‌ها توصیه می‌شود اما خوراکی‌های بسیاری وجود دارند که به حفظ قدرت بینایی کمک می‌کند. مصرف رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات سلامت چشم‌ها را بهبود می‌دهند. سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره حاوی لوتئین و زاکسانتین هستند که از بروز آب مروارید جلوگیری می‌کند.

- کنترل وزن: داشتن اضافه وزن و چاق بودن فرد را در معرض بیماری‌هایی همچون دیابت قرار می‌دهد که می‌تواند در نهایت به از دست رفتن بینایی منجر شود. نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داد کاهش قابل توجه وزن بر پیشگیری از آسیب دیدگی چشمی ناشی از فشار خون بالا، دیابت و چاقی تاثیر مثبت دارد.

- استفاده از عینک آفتابی مناسب: مهمترین نقش عینک آفتابی، حفظ سلامت چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش است.

- استراحت دادن به چشم‌ها: اگر در تمام طول روز به صورت مداوم با رایانه کار می‌کنند و از استراحت دادن به چشم‌ها غافل هستید در پایان روز دچار خستگی در چشم‌ها می‌شوید. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به ازای هر ۲۰ دقیقه کار کردن با کامپیوتر باید مدت ۲۰ ثانیه به فاصله دور نگاه کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتیکه روند فعلی کار کردن با وسایل الکترونیکی ادامه پیدا کند نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ دچار نزدیک بینی می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha