چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 235413

کارشناس طب سنتی گفت: "اندیشه کارهای مهم" در سلامت بدن موثر است چرا که فکر انجام کاری مهم، انسان را از درد و بیماری غافل می‌کند, نداشتن اندیشه‌های مهم، کُندی ذهن می‌آورد و باعث ضعف قوه و افزایش دردها و بیماری‌ها می‌شود.

"اندیشه کارهای مهم" بدن را از بیماری دور می‌کند

سلامت نیوز:کارشناس طب سنتی گفت: "اندیشه کارهای مهم" در سلامت بدن موثر است چرا که  فکر انجام کاری مهم، انسان را از درد و بیماری غافل می‌کند, نداشتن اندیشه‌های مهم، کُندی ذهن می‌آورد و باعث ضعف قوه و افزایش دردها و بیماری‌ها می‌شود.


به گزار سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سید جواد علوی  درباره اعراض نفسانی به عنوان یکی از مبانی حفظ الصحه اظهار کرد: اگر شادی و لذت در حد اعتدال باشد، با "گرم و تر" کردن مزاج، حرارت غریزی را برمی‌افروزد و باعث قوی‌تر شدن قوت‌ها می‌شود, رنگ روی فرد تازه و با نشاط می‌شود, جذب غذا و دفع فضولات بهتر انجام می‌شود و آثار پیری دیرتر ظاهر می‌شود.

وی افزود: شادی مفرط و بیش از حد می‌تواند سبب مرگ و هلاکت شود(شادی مرگ) همچنین رسیدن به امید و ایمن شدن از کار آثاری مانند شادی معتدل در بدن دارد.
 
این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: غم, اندوه و ترس، برعکس شادی معتدل با مزاج سرد و خشک، همه قوت‌ها را ضعیف می‌کند, خون و حرارت غریزی را به عمق بدن بر می‌گرداند و رنگ و روی را زرد, رونق و تازگی را از بین می‌برد, به سبب ضعف قوت، زودتر بیماری بر بدن غلبه می‌کند و موجب پیری زودرس می‌شود.

علوی ادامه داد: غم و اندوه در شرایطی که مزاج در حد نهایت گرم شده است, باعث ایجاد اعتدال مزاج می‌شود, غم موجب کاهش خشم‌های بزرگ می‌شود و سبکساری که از شادی بیش از حد پدید آمده است را فروکش می‌‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه کارهای مهم در سلامت بدن موثر است چرا که  فکر انجام کاری مهم، انسان را از درد و بیماری غافل می‌کند, نداشتن اندیشه‌های مهم، کُندی ذهن می‌آورد, باعث ضعف قوه و افزایش دردها و بیماری‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha