رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ نفر پرستار توانبخشی در کشور داریم و نیاز به این نیروها در همه بخش ها مشهود است.

کمتر از ۲۰۰ پرستار توانبخشی در کشور داریم

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ نفر پرستار توانبخشی در کشور داریم و نیاز به این نیروها در همه بخش ها مشهود است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسعود فلاحی در حاشیه بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از رویکردهای مهمی که در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرد، موضوع پرستاری توانبخشی است. امر توانبخشی یک امر تیمی است و در کلیه مراحلی که بیمار تا بهبود کامل طی می کند، اعضای اصلی تیم پرستاران در خدمت بیمار هستند.

وی افزود: معمولا عملیات توانبخشی روی بیماران را پرستاران انجام می دهند، لذا این کنگره فضای مناسبی برای بحث های علمی در زمینه پرستاری توانبخشی است.

فلاحی ادامه داد: در این کنگره ۳۰ مقاله در زمینه پرستاری توانبخشی به دست ما رسیده است که هفت مقاله از آن برای سخنرانی انتخاب شده است. از جمله موضوعات آن می توان به توانبخشی قلبی، توانبخشی مغزی، توانبخشی تنفسی، توانبخشی بیماران نخاعی و توانبخشی حس های ویژه اشاره کرد.

وی افزود: همچنین ۲۰ مقاله در زمینه های مختلف توانبخشی به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: پرستاری توانبخشی چندسالی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است. از سال ۹۱ رشته کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی مصوب شده و در تعدادی از دانشگاهها ایجاد شده است.

وی گفت: این کنگره فرصت مناسبی است که دانشجویان رشته پرستاری توانبخشی و کسانی که در این شغل مشغول به کار هستند، اطلاعات خود را به روز کنند.

فلاحی ادامه داد: حیطه وظایف پرستاری توانبخشی مربوط به بیمارانی است که دچار افت عملکرد نشده اند و شرح وظایف پرستاری توانبخشی در بیماری های مختلف، متفاوت است.

وی افزود: چه اسم پرستار توانبخشی باشد و چه این اسم نباشد، کلیه این وظایف مربوط به پرستاران است اما اگر این پرستاران به عنوان یک متخصص دوره دیده مشغول به کار شوند، طبیعتا بیمار رضایتمندی بیشتری خواهد داشت.

فلاحی در پایان گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ نفر پرستار توانبخشی در کشور داریم و نیاز به این نیروها در همه بخش ها مشهود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha