چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 235449

عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران، گفت: پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری برای اقشار مختلف جامعه با توجه به ارزان بودن این خدمات، می‌تواند به ارتقاء سطح خدمات سلامت بینایی در کشور کمک کند.

چرا باید اپتومتری بیمه شود

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران، گفت: پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری برای اقشار مختلف جامعه با توجه به ارزان بودن این خدمات، می‌تواند به ارتقاء سطح خدمات سلامت بینایی در کشور کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، علی سیفی در آستانه برگزاری هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران، اظهار داشت: اپتومتریست‌ها به عنوان خط شکن بهداشت بینایی در اقصی نقاط کشور و به عنوان مراقبین اولیه بهداشتی و تامین کننده سلامت بینایی احاد جامعه و بنیانگذار و مجری طرح‌های بزرگ ملی، با خدمات بهداشتی درمانی ارزان، در دو دهه گذشته شناخته می شوند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران، افزود: طبق آمار رسمی میزان تنبلی چشم با اجرای طرح‌های سنجش تنبلی چشم و دانش آموزان کلاس اولی، از حدود 3 درصد به 6 دهم درصد رسیده است.

وی ادامه داد: 85 درصد اطلاعات دریافتی قشر مغز از طریق حس بینایی به وجود می‌آید و 85 مراجعه کنندگان به مراکز چشم پزشکی مشکلات عیوب انکساری دارند، که به اپتومتریست نیاز پیدا می کنند.

به گفته سیفی، این 85 درصد علت مراجعات به مراکز چشم پزشکی، در واقع عملکرد اپتومتریس‌ها برای تجوز عینک و عدسی‌های تماسی (لنز) است.

وی در پاسخ به این سئوال که برای پیشرفت اپتومتری چکار باید کرد، افزود: ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی تشکل‌های اپتومتری (جامعه اپتومتری و انجمن علمی اپتومتری) با محور قرار دادن توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در مدیریت سلامت کشور، امکان پذیر است.

سیفی بر ضرورت معرفی جامعه اپتومتری ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در امر نظارت و توزیع نیروی انسانی مورد نیاز در اقصی نقاط کشور تاکید کرد و گفت: موضوع پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری برای اقشار مختلف جامعه با توجه به ارزان بودن این خدمات، می‌‌تواند به توسعه و ارتقای سطح خدمات سلامت بینایی در جامعه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha