پاورچین پاورچین به بدن‌تان وارد می‌شود، اما اگر بدن‌تان را خوب بشناسید، زودتر از آنکه کوتاه‌شدن عمرتان را فریاد بزند، از آمدنش باخبر می‌شوید.

نکند توده‌های بدخیم، در معده‌تان خانه کرده باشند!

سلامت نیوز: پاورچین پاورچین به بدن‌تان وارد می‌شود، اما اگر بدن‌تان را خوب بشناسید، زودتر از آنکه کوتاه‌شدن عمرتان را فریاد بزند، از آمدنش باخبر می‌شوید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، سرطان، بیماری‌ای است که اغلب مبتلایانش، دیرتر از آنچه که باید، از آمدنش باخبر می‌شوند. شما چقدر بدن‌تان را می‌شناسید؟ شما این روزها چه نشانه‌های مشکوکی را در جسم‌تان می‌بینید؟ نکند شما، قربانی بعدی این بیماری باشید؟


خونریزی در مدفوع یا استفراغ
هرچند خون موجود در مدفوع می‌تواند نشانه مبتلابودن‌تان به مشکلات روده باشد اما گاهی این نشانه، از دچارشدن به سرطان معده حکایت می‌کند. البته فراموش نکنید که وجود خون در مدفوع یا استفراغ، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و سرطان، تنها یکی از بیماری‌هایی است که خود را با این نشانه نمایان می‌کند. پس به جای وحشت‌کردن، در این مورد با پزشکان مشورت کنید.


بی‌میلی به غذاخوردن
اگر با وجود گذشت چندین روز از بی‌اشتها بودن‌تان، همچنان میلی به غذاخوردن ندارید و حتی با خوردن چند قاشق غذا، احساس سیری شدید یا تهوع می‌کنید، ممکن است معده‌تان درگیر مشکلات جدی شده باشد. اضطراب، ریفلاکس اسید مری و بسیاری مشکلات دیگر، می‌توانند شما را بی‌اشتها کنند اما سرطان معده هم یکی از بیماری‌هایی است که اشتها و میل‌تان را به غذا خوردن، از بین می‌برد.


درد شدید
اگر درد شدید و مبهمی در معده یا شکم‌تان می‌پیچد، موضوع را پشت گوش نیندازید و با پزشک‌تان در این مورد صحبت کنید. معده‌درد، یکی از مشکلات شایعی است که حتی غیرسرطانی‌ها هم از آن شکایت می‌کنند، اما این نشانه به‌ظاهر بی‌اهمیت و برطرف‌شونده، می‌تواند نتیجه رشد سلول‌های سرطانی در بافت معده شما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha