دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مدیر مدرسه شهید فاریابی جیرفت خبر داد و گفت: مدیرخاطی پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد.

مدیر خاطی مدرسه فاریابی جیرفت بازداشت شد

سلامت نیوز: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مدیر مدرسه شهید فاریابی جیرفت خبر داد و گفت: مدیرخاطی پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسین سلامی اظهار داشت: پس از شکایت پدر دانش آموز به عنوان ولی قهری مبنی بر ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش، بلافاصله رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

این مقام قضایی عنوان کرد: در همان تحقیقات اولیه دانش‌آموز به پزشکی قانونی معرفی شد و طبق نظریه پزشکی قانونی، شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی مشخص شد.

وی گفت: بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی - دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه - آغاز و در نهایت  مدیر مدرسه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد.

سلامی گفت: مدیر مدرسه در اظهارات اولیه خود پس از اقرار به موضوع و پشیمانی از رفتار خود از اولیای دانش آموز عذرخواهی کرد.

دادستان جیرفت همچنین خطاب به اولیای دانش آموز عنوان کرد: مرجع تظلم خواهی قوه قضائیه می باشد و افراد باید برای احقاق حق به سیستم قضائی مراجعه کنند.

سلامی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که از سوی مسئولان مدرسه و آموزش و پروش جیرفت هیچگونه تهدیدی علیه دانش آموز مبنی بر اخراج از مدرسه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از شریف‌ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه، معلمان دلسوز هستند، گفت: حفظ حرمت و جایگاه معلمان ضرورت دارد و نباید خطای یک فرد را به پای یک مجموعه نوشت.

وی یادآور شد: از آنجایی که بزه‌دیده صغیر سن بوده طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۱/ ۱۰/ ۱۳۸۱ هر نوع آزار و اذیت کودکان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی یا روانی، اخلاقی وارد شود و سلامت آنها را به مخاطره بیاندازد ممنوع شده است.

وی گفت: پرونده در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت در حال رسیدگی است و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه صالحه ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha