چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 235490

یک دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: افرادی که دچار سردرد، سردرد میگرنی, یبوست و مشکلات معده هستند, بیشترین سود را از "گلقند" می‌برند.

خواص درمانی "گلقند" را دست کم نگیرید!

سلامت نیوز: یک دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: افرادی که دچار سردرد، سردرد میگرنی, یبوست و مشکلات معده هستند, بیشترین سود را از "گلقند" می‌برند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، علی‌محمد مداحیان درباره اثرات مفید "گلقند" در کاهش سردردهای میگرنی اظهار کرد: گلقند یک فرآورده طب ایرانی است که از گلبرگ گل محمدی و عسل تشکیل شده و مزاج گرمی دارد, خاصیت آرام‌بخشی, خواب‌آوری, تقویت مغز, معده, مقوی رحم و ملین است.

وی افزود: در بررسی که قبل و بعد به‌روی 19 فرد مبتلا به میگرن و دریافت‌کننده پروپرانولول و پروفیلاکتیک انجام شد، استفاده 10گرم از گلقند شب‌ها و نیم ساعت قبل از خواب و 5 گرم ناشتا و به‌همراه آب ولرم موجب کاهش 20 درصد در تعداد سردردها نسبت به دوره قبل شد و می‌توان آن را به‌عنوان مکمل داروی رایج توصیه کرد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد افرادی که علاوه بر سردرد از یبوست و مشکلات معده رنج می‌برند، بیشترین سود را از این فرآورده می‌برند, مخصوصاً که این مشکلات ناشی از سوءمزاج سرد دستگاه گوارش باشد.

مداحیان خاطرنشان کرد: برای ساخت گلقند لازم است یک لایه گلبرگ و بعد یک لایه عسل کف‌گرفته (به‌میزان مساوی) در یک ظرف شیشه‌ای درب‌بسته ریخته شود و بعد به‌مدت 40 روز در آفتاب شیشه را سروته کرده تا محتویات کاملاً مخلوط شود.

گلقند برای زنان باردار نیز بسیار خوب است و به رفع یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند همچنین گلقند از دیدگاه طب سنتی حافظ جنین است و مانع از سقط جنین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha