پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مطالعات اخیر خود اثبات کردند که استفاده از ویتامین D‌ در دوران بارداری از بروز دیابت بارداری جلوگیری خواهد کرد.

اثرات ویتامین D در دوران بارداری

سلامت نیوز:پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مطالعات اخیر خود اثبات کردند که استفاده از ویتامین D‌ در دوران بارداری از بروز دیابت بارداری جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ذات‌الله عاصمی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با اشاره به مطالعات خود اظهار کرد: مهمترین مقالات منتشر شده از من در زمینه دیابت بارداری بوده است.

وی با اشاره به جزئیات این مقاله، خاطرنشان کرد: در این پژوهش اثر مکمل‌های ویتامینD  در بارداری مورد مطالعه قرار گرفت.

مجری طرح تاکید کرد: نتایج این مطالعه نشان داد ویتامین D در طول دوران بارداری می‌تواند عوارض دوران بارداری را هم برای مادر و هم برای کودکان کاهش دهد.

عاصمی یادآور شد: نتایج این مطالعات با ضریب تاثیر (impact factor) 7 منتشر شد و تاکنون تعداد ارجاعات آن 71 مورد بوده است.

دکتر ذات‌الله عاصمی دارای دکترای تخصصی علوم تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رازی موفق به کسب رتبه سوم در گروه علوم پایه پزشکی شده است.

پر استنادترین مقاله وی در زمینه اثرات مکمل‌های ویتامین D بر متابولیسم گلوکز، غلظت لیپید، التهاب و استرس اکسیداتیو بوده که با عنوان Effects if vitamin D supplementation on glucoe metabolism, lipid concerntration,inflammation, and oxidative strss in gestation diabetes در مجله International Journal of Nanomedicine با 71 ارجاع منتشر شده است.

بالاترین SNIP (شاخص ضریب تاثیر به هنجار شده بر اساس منبع) این محقق مقاله فوق بوده است که در مجله American Journal of Clinical Nutritition در این شاخص امتیاز 2.355 را کسب کرده است.

وی در 8 سال گذشته دارای 25 مقاله داخلی تایید شده و 140 مقاله تایید شده خارجی بوده، ضمن آنکه در 161 مقاله نویسنده اول و مسوول و در 4 مقاله نویسنده دوم و بعد از آن بوده است. 



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha