جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 235554

نتایج برخی مطالعات حاکی از فوائد احتمالی آلوئه‌ورا در درمان بیماری پوستی پسوریازیس است.

درمان پسوریازیس با آلوئه‌ورا

سلامت نیوز: نتایج برخی مطالعات حاکی از فوائد احتمالی آلوئه‌ورا در درمان بیماری پوستی پسوریازیس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پسوریازیس بیماری پوستی مزمن است که موجب ورم و قرمزی سلول‌های پوست می‌شود. این بیماری از بروز مشکل در سیستم ایمنی ناشی می‌شود و در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد. همچنین بیش از 30 درصد مبتلایان به این بیماری پوستی دچار آرتریت پسوریاتیک می‌شوند.

پسوریازیس موجب بروز تکه‌های دردناک و متورم روی پوست می‌شود. گاهی اوقات این تکه‌ها ترک خورده و دچار خونریزی می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: قرار دادن ماده ژل مانند آلوئه‌ورا روی پوست مبتلا به بیماری پسوریازیس می‌تواند از میزان التهاب کاسته، سطح پوست را نرم کند و آب‌رسانی به پوست را تقویت کند. همچنین این گیاه برای درمان آرتریت پسوریاتیک مفید است.

با وجود تاثیرات ماده ژل مانند آلوئه‌ورا در کنترل علائم پسوریازیس شواهد علمی بسیاری وجود ندارد که بتوان استفاده از این گیاه را به تنهایی به عنوان روش درمانی معرفی کرد بنابراین، مبتلایان به این بیماری باید در مورد مصرف کرم‌های دارویی و روش‌های درمانی دیگر با پزشک مشورت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، همچنین نتایج مطالعه انجام شده در سال 2012 نشان داد کهگیاه آلوئه‌ورا بیش از 81 درصد در درمان بیماری پسوریازیس موثر است. هرچند، این مطالعه روی نمونه‌های حیوانی انجام گرفت و لازم است تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر آن روی نمونه‌های انسانی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha