کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس داده های آماری ایستگاه های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در روز دوشنبه که برای سومین روز متوالی بر جو این استان حاکم شده یکهزار و 603 میکروگرم بر مترمکعب و 10 برابر حداستاندارد است.

غلظت ریزگردهای بوشهر درسومین روز 10 برابر حدمجاز

سلامت نیوز: کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس داده های آماری ایستگاه های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در روز دوشنبه که برای سومین روز متوالی بر جو این استان حاکم شده یکهزار و 603 میکروگرم بر مترمکعب و 10 برابر حداستاندارد است.


به گزارش سلامت نیوز، علیرضا مصلحیان در گفت وگو با ایرنا افزود: شاخص استاندارد جهانی کیفیت هوا 150میکروگرم بر مترمکعب است و اکنون ذرات معلق در هوای مرکز استان بوشهر، گناوه و برازجان به ترتیب یکهزار و 603، یکهزار و 183 و یکهزار و 320 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.


وی بیان کرد: از روز ورود ریزگردها به بوشهر (عصر شنبه) بیشترین میزان آنها ساعت 19 هان روز به میزان 2 هزار و 394 میکروگرم بر مترمکعب در بوشهر گزارش شد.
مصلحیان یادآورشد: منشا ریزگردهای ورودی به استان بوشهر، خوزستان و کشورهای همسایه است.
وی اظهارداشت: با گذشت 10ماه از سال درمجموع بوشهری ها امسال 9 روز هوای پاک و 205 روز هوای سالم داشتند.
وی افزود: این امر باعث شده تا در بوشهر 43 روز هوای سالم برای گروه های حساس و هفت روز هوای ناسالم برای عموم مردم ثبت شود.
مصلحیان یادآورشد: در 2 روز باقیمانده نیز یک روز هوا بسیار ناسالم و روز دیگر خطرناک گزارش شد.
براساس شاخص ها وجود میکروگرم بر متر مکعب بین 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم (ویژه گروه های سنی حساس)، 151 تا 200 ناسالم (عموم گروه های سنی)، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 به بالا خطرناک است.
آلودگی هوا بر اثر حاکم شدن ریزگردها برفضای استان بوشهر باعث شده تا مدارس و دانشگاه های در بیشتر مناطق این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha