رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از موافقت با طرح پرحاشیه انتقال آب خزر به سمنان خبر داد.

با طرح انتقال آب خزر به سمنان موافقیم

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از موافقت با طرح پرحاشیه انتقال آب خزر به سمنان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، عیسی کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران گفت با اصل طرح انتقال آب خزر به سمنان مخالفتی نداریم، اما اجازه شیرین سازی آب دریا در شمال را نمی دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو حق آبه این طرح را تخصیص داد، افزود: اجازه نمی دهیم آب دریا را در شمال شیرین و منتقل کنند و باید آب شور انتقال داده شود.
 
کلانتری همچنین با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از دو سوم آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودروهای گازوئیلی است و این خودروها عمدتا فرسوده و از رده خارج هستند تنها راه جلوگیری از آلودگی هوای این شهر در فصل سرما و وارونگی دما، نوسازی و از رده خارج کردن این خودروها است.

وی افزود: تعداد خودروهای گازوئیلی و فرسوده شهر تهران حدود 60 تا 65 هزار دستگاه پیش بینی می شود که سه هزار دستگاه از این تعداد اتوبوس های فرسوده شرکت واحد هستند.

کلانتری در خصوص عوامل آلوده کننده هوای شهر تهران در فصل سرما گفت: موتورسیکلت ها 11 درصد، خودروهای شخصی 3 درصد و کارخانه ها و منازل مسکونی نیز حدود 20 درصد در تولید آلاینده ها نقش دارند.

به گفته وی، البته در حال حاضر از ورود کامیون های فرسوده به شهر تهران جلوگیری می شود، اما اتوبوس های فرسوده به دلیل نیاز حمل و نقل عمومی هنوز در حال تردد هستند که دولت در نظر دارد که ناوگان عمومی را هم نوسازی کند.

کلانتری درباره منتفی شدن طرح زوج و فرد با توجه به تاثیر پایین خودروهای شخصی در آلودگی هوا نیز گفت: طرح زوج و فرد در فصل سرما نقشی در آلودگی هوا ندارد و تنها برای مدیریت ترافیک اجرا می شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین کلانتری در ادامه درباره تعطیلات زمستانه مدارس نیز گفت: این طرح پیشنهاد سازمان محیط زیست بوده و برای تصویب آن باید در دولت تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha