نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تداوم ویلاسازی را علت نابودی بخش اعظمی از جنگل های شمال دانست.

سلامت نیوز: نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تداوم ویلاسازی را علت نابودی بخش اعظمی از جنگل های شمال دانست.

به گزارش سلامت نیوز، جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه حیات جنگل های شمال به دلیل ویلاسازی و افزایش آسیب های ناشی از برخی بیماری ها و آفات در خطر نابودی قرار دارد، گفت: متاسفانه ویلاسازی در جنگل های شمال همچنان ادامه دارد و این امر کاهش مساحت جنگل های شمال را به دنبال داشته است.

وی نسبت به خطر انقراض گونه راش به عنوان یکی از مهمترین گونه های درخت جنگل های شمال هشدار داد و گفت: درختان در معرض انقراض شمال نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر سازمان های مربوطه هستند زیرا نسل برخی از آنها منقرض و برخی دیگر نیز در معرض انقراض قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برای مقابله با بیماری ها و آفات درختان باید مبارزه بیولوژیکی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: از سویی با متعدیان و متجاوزان به منابع ملی به صورت قاطع و جدی برخورد شود تا نسل مراتع و درختان بیش از این با خطر انقراض مواجه نشود. 

کوچکی نژاد بر ضرورت تقویت منابع  و نیروی انسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری برای پیشگیری از تخریب جنگل های شمال تاکید کرد و گفت: عوامل انسانی مانند ویلاسازی مهمترین علت تخریب و نابودی جنگل های شمال است در حالی که تخریب مراتع بر سلامت انسان ها، محیط زیست و اکوسیستم تاثیر مستقیم دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، ادامه داد: می طلبد برای پیشگیری از تخریب مراتع و جنگل ها بودجه سازمان جنگل ها و تعداد نیروهای سازمان جنگل ها افزایش یابد.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه آلودگی هوای تهران، زمینه هجوم پایتخت نشینان به مناطق شمالی و در پی آن افزایش ویلاسازی را فراهم کرده است، تصریح کرد: انتظار می رود گامی جدی برای بهبود وضعیت هوای پایتخت برداشته شود تا بیش از این شاهد ویلاسازی در جنگل و مراتع نباشیم البته اجرای طرح تنفس جنگل تا حدودی بهبود وضعیت درختان شمال را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha