چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 236043

رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: تورموهای دستگاه گوارش فوقانی، معده و مری، سرطان پستان در زنان و پروستات در مردان از جمله شایع‌ترین تومورهای بدخیم در میان ایرانی‌ها بشمار می رود.

شایع‌ترین تومورهای بدخیم در بین ایرانی‌ها

سلامت نیوز: رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: تورموهای دستگاه گوارش فوقانی، معده و مری، سرطان پستان در زنان و پروستات در مردان از جمله شایع‌ترین تومورهای بدخیم در میان ایرانی‌ها بشمار می رود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمدرضا قوام نصیری در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به خصوصیات تومورها افزود: تومورها به دو دسته خوش خیم و بدخیم دسته بندی می شوند که هر یک علائم خاص خود را دارد. تورموهای خوش خیم مشخصات تومورهای سرطانی را ندارند و در موقعیت محلی که رشد می کنند، قابلیت انتشار ندارند و در آن ها تقسیمات غیر طبیعی سرطانی مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: تورموهای بدخیم، توده ای قابل لمس است که پس از مدتی می توانند حالت زخمی پیدا کرده و اگر پیشرفته کنند، در محل، حالت نکروز یا بافت مردگی ایجاد می شود.

رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران در خصوص درمان تومورهای بدخیم اظهار کرد: درمان تورموها، ۵۰ درصد از طریق انجام عمل جراحی، ۴۰ درصد رادیوتراپی و ۱۰ درصد شیمی درمانی انجام می شود.

قوام نصیری آخرین آمار مبتلایان به سرطان در کشور گفت: بر اساس گزارشی که معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در سال ۹۰ ارائه داد، هر ساله ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان می شوند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به راه های پیشگیری از ابتلا به انواع تورموهای بدخیم بیان کرد: استرس، آلودگی هوا، مصرف دخانیات بویژه سیگار، استفاده از رژیم های غذایی نامناسب مثل گوشت، مصرف روغن های اشباع، مصرف نکردن میوه و سبزی، در پیش گرفتن زندگی غربی و پیروی از عادات نادرست آنان سهم بسزایی در ابتلا افراد به سرطان ایفا می کند.

رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران به افراد توصیه کرد تا عادت غذایی سالمی برای خود انتخاب کنند و از مصرف دخانیات و همچنین قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا خودداری کنند تا درگیر سرطان های مهلک نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha