عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اجرای طرح استانی‌شدن بودجه حوزه سلامت در فرصت باقی‌مانده را به دلیل عدم برآورد درآمد و نبود زیرساخت‌های لازم در هر کدام از استان‌ها، غیر ممکن دانست.

طرح استانی‌شدن بودجه حوزه سلامت قابل اجرا نیست

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اجرای طرح استانی‌شدن بودجه حوزه سلامت در فرصت باقی‌مانده را به دلیل عدم برآورد درآمد و نبود زیرساخت‌های لازم در هر کدام از استان‌ها، غیر ممکن دانست.

به گزارش سلامت نیوز، سید مرتضی خاتمی درگفت وگو با خانه ملت، در مورد استانی شدن بودجه حوزه سلامت کشور گفت: تصمیم برای تخصیص این نحوه بودجه‌بندی به این دلیل است که هر فردی فعالیتش را در حیطه اعتباراتی که دریافت می‌کند، محدود کند، با این حال این طرح قابل اجرا نیست، چرا که در این فرصت نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان نیاز هر کدام از استان‌ها انجام داد.

نماینده مردم ماهنشان وا نگوران درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون استان‌هایی وجود دارند که وضعیت آنها نسبت به سایر استان‌ها هم از نظر درآمد و هم زیرساخت‌ها مطلوب نیست، بنابراین با اجرای این طرح متضرر خواهند شد، چراکه نمی‌توانند خود را با این شرایط تطبیق داده و اداره کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با اجرای این طرح هر کدام از  استان‌ها مطابق با درآمد و اعتباراتی که دارند، هزینه می‌کنند، البته به این شرط که بتوانیم توزیع این اعتبارات را بین استان‌ها به حدی متعادل کنیم که اعتبارات تخصیص یافته در یک استان بیشتر از نیاز آن نباشد و در مقابل اعتبارات تعیین شده در استانی دیگر پاسخگوی نیازهایشان نباشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: استانی کردن بودجه بهترین نحوه اقتصادی عمل کردن واحدهای زیرمجموعه است، اما به این شرط که اجرای این طرح برای تخصیص اعتبارات به هر کدام از استان‌ها بر مبنای عدالت و نیاز آنها صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha