یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 236321

یک متخصص تغذیه با تشریح علل بروز ترک در کف پاها و آرنج‌ها توضیحاتی را در خصوص درمان این عارضه ارایه داد.

محلولی جادویی برای درمان ترک‌های کف پا

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با تشریح علل بروز ترک در کف پاها و آرنج‌ها توضیحاتی را در خصوص درمان این عارضه ارایه داد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص تغذیه مناسب برای رفع ترک‌های کف پا اظهار داشت: بخش‌هایی از پوست بدن مانند آرنج دست، زانو و پاشنه پا معمولا ضخامت بیشتری دارند اما گاهی این زخامت بیش از اندازه است تا حدی که باعث بروز ترک‌هایی بر روی پاشنه پا می‌شود.

وی گفت: بروز این ترک‌‌ها دلایل مختلفی دارند که یکی از آن‌ها تجمع سلول‌های مرده در این ناحیه است. برای این که مشکل ترک پاشنه پا حل شود پاهای خود را هر از گاهی در یک لگن یا تشت پر از آب قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه در همان حالت باقی بماند تا سلول‌های مرده نرم‌تر شوند و سپس سلول‌های مرده را با سنگ پا از پاشنه جدا کنید. اما برای پوست قسمت‌هایی مانند آرنج و زانو که حساس‌تر هستند و تحمل کمتری دارند از وازلین و کرم‌های مخصوص ترک برای نرم‌تر شدن استفاده کنید.

آذر فر با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل ایجاد این ترک‌ها راه رفتن روی فرش و موکت بدون جوراب و صندل استگفت: در مواقعی که مدام از این اتاق به آن اتاق می‌روید پوست پاشنه شما با کفپوش منزلتان تماس مستقیم داشته و به علت اصطکاک، فشار زیادی را در برابر ساییدگی‌ها متحمل شود که لازم است برای پیشگیری از ترک پاشنه پا در این حالت در خانه با صندل یا روفرشی راه بروید و یا جوراب به پا کنید. این روش پیشگیری بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: به عقیده پزشکان اغلب افرادی که مبتلا به دیابت هستند نیز ممکن است این قسمت‌های بدنشان دچار ترک شود که هم از لحاظ زیبایی پوست و هم از لحاظ ادامه بیماریشان بیشتر دچار رنجش می‌شوند. مرض قند در چنین افرادی باعث اختلالاتی در عصب‌های ناحیه پا می‌شود که همین امر منجر می‌شود فرد فشاری را که ناشی از اصطکاک و تحمل وزن بدنش است را به خوبی حس نکند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه به مرور زمان این ترک‌ها زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار داده و افراد مجبور می‌شوند با این قضیه کنار بیایند گفت: برای مقابله با این مشکل به این افراد توصیه می‌شود که کفی نرم در کفش قرار دهند و یا کفشی نرم‌تر به پا کنند که در قسمت پاشنه پا خلل و فرج داشته باشد.

وی در پایان توصیه کرد: یکی دیگر از روش‌های درمان این است که در خانه یک محلول تهیه کنند و هر از چندگاهی پوست این قسمت‌های پا را داخل تشتی از این محلول قرار داده و پاهای خود را ماساژ دهند. این محلول خانگی از ترکیب کمی لیمو و نمک و مقداری آب گرم تهیه می‌شود. با تکرار منظم این روش بعد از مدتی تأثیر آن را مشاهده خواهند کرد و خواهند دید که ترک‌ها کمتر شده است و سلول‌های پوستی اطراف ناحیه لطیف‌تر شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha