مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اسکان 3هزار و 500 کارتن خواب و بی خانمان طی شب گذشته در 18 مددسرای شهر، گفت: مددسراهای شهرداری تهران به صورت 24 ساعته پذیرای این افراد است.

اسکان 3500 کارتن خواب و بی خانمان در مددسراهای شهرداری تهران

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اسکان 3هزار و 500 کارتن خواب و بی خانمان طی شب گذشته در 18 مددسرای شهر، گفت: مددسراهای شهرداری تهران به صورت 24 ساعته پذیرای این افراد است.

به گزارش سلامت نیوز، رضا قدیمی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: شهرداری تهران با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان انجام می دهد که 45 خودروی گشت سازمان خدمات اجتماعی به صورت 24 ساعته در معابر و مناطق شهر به گشت زنی پرداخته و نسبت به جذب افراد بی خانمان و کارتن اقدام می کنند.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در روز گذشته، مقرر شد علاوه بر این خودروها، هر منطقه 3 خودرو گشت برای جذب افراد کارتن خواب و بی خانمان در پاتوق ها و مراکز حضور آنان اختصاص دهد تا افراد کارتن خواب و بی خانمان در مددسراها اسکان پیدا کنند.
قدیمی با اشاره به فعالیت 18 مددسرا با ظرفیت 3هزار و 500 نفر افزود: از شب گذشته تاکنون، ظرفیت این مددسراها تکمیل شده و به صورت 24 ساعته میزبان افراد کارتن خواب و بی خانمان است.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: این سازمان از نظر فضا، ظرفیت و زیرساخت مشکلی برای اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان ندارد و حتی به صورت کف خواب با امکانات لازم میزبان این افراد است.
وی گفت: 30 دستگاه اتوبوس به صورت مددسرای سیار در محلات و پاتوق های افراد بی خانمان و کارتن خواب از جمله میدان شوش، چهارراه مولوی، محله های هرندی و فرحزاد آماده سازی شده است.
قدیمی افزود: برخی از افراد بی خانمان و کارتن خواب، مصرف کننده حاد مواد مخدر بوده و تمایلی برای حضور در مددسراها را ندارند که برای اسکان این افراد و در امان ماندن آنان از سرمای هوا مددسراهای سیار آماده سازی شده است.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: پیش بینی می کنیم که عمده افراد کارتن خواب و بی خانمان از شب گذشته جذب و در مددسراها اسکان داده شده و افراد کمی در معابر حضور داشته باشند اما با این وجود فعالیت گشت های شهرداری تهران به صورت شبانه روزی تا پایان هفته و مساعدشدن هوا ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گزارشی از فوت افراد کارتن خواب و بی خانمان به علت سرما نداشتیم، گفت: از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی خانمان و اطلاع از پاتوق های این افراد از طریق تماس با سامانه 137 موضوع را به شهرداری تهران اطلاع دهند تا برای اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان اقدامات لازم صورت گیرد.
قدیمی افزود: سامانه 137 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است که شب گذشته بیشترین تماس ها را با این سامانه داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha