سخنگوی وزارت بهداشت به شایعاتی درباره مرگ کودکی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پاسخ داد.

توضیح وزارت بهداشت درباره علت مرگ کودک کرمانشاهی

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت به شایعاتی درباره مرگ کودکی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پاسخ داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره مرگ کودکی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و شایعاتی که دراین زمینه در فضای مجازی منتشر شده، گفت: در این مناطق مواردی که به پرسنل پزشکی مراجعه شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند و اقدامات درمانی برایشان انجام شده است. اما این که کسی با تاخیر به پزشک مراجعه کرده باشد، موضوع دیگری است. باید توجه کرد در مدت دو ماه اخیر پنج کودک در این مناطق به پزشکان حاضر در منطقه مراجعه کرده‌اند که ۳ موردشان در بخش بستری هستند و شرایط مناسبی دارند و به زودی ترخیص می‌شوند.

وی گفت: در مناطق زلزله‌زده شرایط به گونه‌ای است که ممکن است مردم و کودکان بیمار شوند، شایعاتی که درباره فوت یک بیمار در فضای مجازی پخش شد، در واقع در آذرماه اتفاق افتاده بود و این کودک به دلیل اختلال ژنتیکی مادرزادی فوت شده بود. به هر حال ما موظفیم ارائه خدمات مناسب را در مناطق زلزله‌زده داشته باشیم. بر این اساس از نظر تعداد پرنسل و تجهیزات در شهرستان سرپل ذهاب و مناطق مجاور بیش از گذشته تسهیلات فراهم کرده‌ایم؛ چرا که با وجود زلزله مشکلات بیشتر شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در باره وضعیت بهداشتی این مناطق از نظر داشتن حمام و سرویس بهداشتی گفت:‌ در این زمینه مسئولان تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند و وزارت بهداشت در این حوزه دو کار می‌تواند انجام دهد؛ یکی مشارکت طلبی از سایر دستگاه‌ها و دیگری بررسی ْآب و غذایی که در این مناطق توزیع می شود بر این اساس اگر آب و غذایی که در این توزیع می شود بهداشتی نباشد از توزیع آن جلوگیری می‌کنیم در حال حاضر در این مناطق شرایط بهداشتی مطلوب است و امیدواریم بهتر شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha