چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 236608

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور از احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی خبر داد.

احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی

سلامت نیوز: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور از احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش تدریجی دما داریم، تصریح کرد: افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر همراه با وزش باد جنوبی است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۱۲ بهمن ماه) با شمالی شدن جریان‌ها و گذر موج تراز میانی جو در سواحل خزر کاهش دما و در استان‌های مازندران و گلستان در ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده داریم، گفت: این موج روز جمعه (۱۳ بهمن ماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: به سبب دمای زیر صفر در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور در سه روز آینده یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی وجود دارد، همچنین در سه روز آینده مناطق مرکزی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به علت وزش باد شدید مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن) کمی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد و با بیشینه و کمینه دما ۵ درجه و۴- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه (۱۳ بهمن) کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود که دمای آن در گرمترین زمان به ۶ درجه و در سردترین زمان به ۳- درجه سانتیگراد می رسد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha