یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور، بیان کرد: گروه‌های در معرض خطر به خصوص سالمندان و زنان باردار باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

گروه‌های پرخطر باید واکسن «آنفلوآنزا» تزریق کنند

سلامت نیوز: یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور، بیان کرد: گروه‌های در معرض خطر به خصوص سالمندان و زنان باردار باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌و‌گو با آنا درباره شیوع آنفلوآنزا در کشور، گفت: متاسفانه این ویروس بعد از اربعین و توسط زائران اربعین از کشور عراق وارد کشور ما شد و به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی این بیماری را به یکدیگر منتقل کردند. زمانیکه که زائران به کشور نیز بازگشتند خانواده‌های آنها بر اثر دیده‌بوسی و عدم رعایت اصول بهداشتی درگیر این بیماری شدند.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی می‌توانست چرخه انتقال بیماری آنفلوآنزا را قطع کند، یادآور شد: بیماری آنفلوآنزا بر خلاف سرماخوردگی با تب ناگهانی و بالای 39 درجه بروز می‌یابد و علاوه بر این موارد آنفلوآنزا با علائمی هم‌چون درد بدن، سرفه، کوفتگی، خلط و آبریزش بینی همراه است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اما سرماخوردگی برخلاف آنفلوآنزا با علائمی مانند عطسه، گرفتگی بینی و تب تخفیف بروز می‌یابد.

وی با تاکید براینکه گروه‌های در معرض خطر باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، خاطرنشان کرد: افراد بالای 60 سال، مبتلایان به دیابت، بیماری‌های کلیوی، قلبی، برونشیت، HIV مثبت، پرسنل پزشکی، افرادی که رادیوتراپی و شیمی درمانی انجام داده‌اند، افرادی که داروهای ضد سرطان و کورتن مصرف می‌کنند، کودکان 6 ماه تا 6 سال و زنان باردار جزو گروه‌های پرخطر هستند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری یادآور شد: مهر تا آبان بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است اما هنوز هم افراد در معرض خطر می‌توانند نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

مردانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به موقع به پزشک مراجعه نکنند و تحت درمان قرار نگیرند ممکن است دچار عوارض آنفلوآنزا مانند سینه پهلو و ... شوند که این عوارض می‌تواند موجب بستری و حتی مرگ بیماران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha