سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند، گفت: کسانی که تا پایان اسفندماه سال جاری موفق به تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند نشوند می‌توانند با انجام ثبت‌نام اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمندشان را در زمان تعیین شده در ابتدای سال ۹۷ انجام دهند.

مهلت جدید برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند، گفت: کسانی که تا پایان اسفندماه سال جاری موفق به تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند نشوند می‌توانند با انجام ثبت‌نام اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمندشان را در زمان تعیین شده در ابتدای سال ۹۷ انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند، گفت: کسانی که تا پایان اسفندماه سال جاری موفق به تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند نشوند می‌توانند با انجام ثبت‌نام اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمندشان را در زمان تعیین شده در ابتدای سال ۹۷ انجام دهند.

سیف الله ابوترابی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۳۳ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه ممکن است در مهلت پایانی ثبت نام کارت ملی هوشمند، مراجعات برای ثبت نام زیاد شود و برخی موفق به ثبت نام نشوند، این شرایط فراهم شده است که افراد با انجام پیش ثبت‌نام و ورود اطلاعات اولیه در سامانه، مراحل تکمیل ثبت نامشان را در ابتدای سال ۹۷ انجام دهند.

وی ادامه داد: یعنی در صورتی که نام این افراد در سامانه ثبت نام اولیه قرار گیرد و موفق به تکمیل ثبت نام تا پایان اسفندماه نشوند، این شرایط فراهم شده است که در زمان تعیین شده، در ابتدای سال ۹۷ برای ثبت نام تکمیلی مراجعه کنند. همچنین این افراد در این مدت مشکلی برای انجام فعالیت‌هایی که نیازمند کارت ملی است، نخواهند داشت.

ابوترابی با اشاره به اینکه کارت ملی سابق حدود ۶ میلیون نفر، در سال ۹۷ اعتبار دارد و این افراد کسانی هستند که کارت هایشان را از سال ۸۹ به بعد دریافت کرده‌اند، اظهار کرد:، اما کسانی که کارت هایشان را از سال ۸۹ به قبل دریافت کردند بایستی هرچه سریعتر برای دریافت کارت ملی جدید اقدام کنند، زیرا پایان اسفندماه سال جاری کارت هایشان از اعتبار ساقط است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: مدت زمان دریافت کارت ملی هوشمند یکماه بعد از تکمیل ثبت نام است که سعی کرده‌ایم این زمان را به ۱۵ روز برسانیم.

امکان انجام معاملات ملکی با کارت ملی هوشمند در دهه فجر

وی در پایان همچنین به امضای تفاهم نامه با ثبت اسناد و املاک کشور نیز اشاره کرد و افزود: قرار است سازمان ثبت احوال تفاهم نامه‌ای را در دهه فجر با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضاء کند که براساس آن احراز هویت با کارت ملی هوشمند به منظور انجام معاملات ملکی امکان پذیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha