رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم تعیین منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: باید وزیر بهداشت در اتاق فکری تدابیری را بیندیشد تا تنها نیازمندان از رایگان بودن خدمات درمانی این طرح استفاده کنند.

فقط نیازمندان واقعی باید از خدمات درمانی رایگان طرح تحول سلامت برخوردار باشند

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم تعیین منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: باید وزیر بهداشت در اتاق فکری تدابیری را بیندیشد تا تنها نیازمندان از رایگان بودن خدمات درمانی این طرح استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عبدالرضا عزیزی یکی از اقدامات مثبت مشترک مجلس و دولت را اجرای طرح تحول سلامت دانست و یادآور شد: این طرح در برنامه سوم توسعه آمده بود که کسی حاضر به اجرای آن نشد مجددا اجرای این طرح دربرنامه ششم تاکید شد که اکنون شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول بسیاری از مردم از مواهب آن بهره مند شده‌اند، افزود: با این طرح خدمات درمانی برای روستاییان، عشایر و کشاورزان با ۹۷ درصد تخفیف و برای سایرین با ۹۴ درصد تخفیف اجرایی می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت مردم مشکلات بسیاری داشتند به طوری که اگر کسی دچار بیماری سخت می شد و یا به داروهای خاص احتیاج می داشت، برای تامین نیازهایش زندگی‌اش دگرگون می شد. یعنی اگر زندگی در حد متوسط داشت به زیر خط فقر میرسید. با اجرای طرح تحول بسیاری از این مشکلات حل شد.

عزیزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید بیمار علاوه بر درد و مریضی‌اش دردهای دیگر جانبی را داشته باشد، اظهار کرد: تطرح تحول این کار را اجرا کرد. در این برهه لازم است دنبال منابع پایدار برای ادامه اجرای این طرح باشیم. البته مدیریت استفاده درست از منابع نیز ضروری است.

وی با قدردانی از وزیر بهداشت برای اجرای درست طرح تحول سلامت گفت: باید در ادامه راه به وزیر بهداشت کمک کنیم تا اجرای این طرح با شکست مواجه نشود. ما شاهدیم که چقدر قبل از اجرای این طرح مردم برای نداشتن پول عمل جراحی و یا خرید دارو مراجعه می کردند که اکنون مراجعه کننده آنچنانی نداریم. اینها همه به دلیل فواید مثبت اجرای طرح تحول است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه آسیب دیدن اجرای طرح تحول سلامت مساوی با آسیب دیدن مردم و به دنبال آن افزایش مراجعات به نمایندگان خواهد بود،افزود: باید در ادامه راه وزیر بهداشت اتاق فکری را تشکیل داده و در آن تدابیر لازم اندیشیده شود تا تنها نیازمندان واقعی از اجرای خدمات رایگان طرح تحول برخوردار شوند؛ موضوعی که منوط به شناسایی نیازمندان واقعی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha