رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از تلاش برای جذب منابع مالی از کشورهای خارج برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

کلانتری: بدون منابع خارجی احیای دریاچه ارومیه به 40 سال زمان نیاز دارد

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از تلاش برای جذب منابع مالی از کشورهای خارج برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،عیسی کلانتری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه بر محیط زیست کشور اظهار کرد: برای احیای این دریاچه نیاز به منابع مالی داریم و منابع مالی که در گذشته اختصاص داده شده پاسخ گو نبوده است.

وی افزود: با این روند کنونی احیای دریاچه ارومیه به 30 تا 40 سال زمان نیاز دارد مگر این که بتوانیم منابع مالی خارجی را برای این کار جذب کنیم و موافقت اولیه برای این کار با هماهنگی بانک مرکزی صورت گرفته است تا درصورت تامین منابع خارجی، دولت بازپرداخت این هزینه را برعهده بگیرید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: روش  احیای دریاچه ارومیه طراحی  شده است ولی متاسفانه در تامین اعتبار مشکل داریم که در صورت تامین منابع مالی با امیدوراری بیشتری می توان نسبت به احیای این دریاچه امیدوار بود.

کلانتری توسعه را  لازمه ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و گفت:  توسعه شهرها و کشور، هیچ تضادی با محیط زیست ندارد به شرط  آن که با هم هم سو باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت مشکلات زیادی در تامین منابع مالی دارد  و بودجه محیط زیست نیز فقط نیم درصد بودجه دولت است  و این مانع از رسیدن به اهداف و برنامه ها می شود.

وی بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای دولت است و برای ایجاد امید در بین مردم باید این دستاوردها بیان شود البته نارسایی هایی هم هست که باید برطرف شود ولی نباید منفی گرا بود و گاه رسانه ملی نیز در این زمینه کوتاهی می کند.

کلانتری با اشاره به اقدامات شایسته نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ائمه جماعات نقش موثری در تغییر طرز فکر مردم می توانند داشته باشند و در این زمینه می توانند دولت را یاری دهند و مردم را نسبت به نظام و دولت امیدوارتر کننند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با  اشاره به کمبود انرژی برق در تبریز گفت: برای این منظور نیروگاه جدید در تبریز کمتر از 30 ماه احداث خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha