رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال 96 با وجود کمبود اعتبار از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها راه اندازی شد.

150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال 96 راه اندازی شد

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال 96 با وجود کمبود اعتبار از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در آیین تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی افزود: با راه اندازی این شمار مرکز ، تعداد مراکز اورژانس اجتماعی کشور به 350 مرکز رسید.


محسنی بند پی گفت: امسال مجلس شورای اسلامی 50 میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات اورژانس اجتماعی کمک کرد.
اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در حال اجراست. این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(‌مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونت‌گاه‌های غیررسمی تدوین شده است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سختی کار کارشناسان اورژانس اجتماعی ونقش آنان در مشاوره خانواده گفت: ما باید استحکام و پایداری خانواده را افزایش دهیم.


محسنی بندپی افزود: با توجه به تحولات محیطی، گسترش فضای مجازی و تغییرات سبک زندگی شاهد افزایش اختلالات روحی و روانی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با داشتن 22 هزار نیروی متخصص، تخصصی ترین سازمان در امور آسیب های اجتماعی به شمار می رود و سه راهبرد پیشگیری، مداخله و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده است.


وی ادامه داد: هنگامی که بروز آسیب های اجتماعی، اجتناب‌ناپذیر باشد، سازمان بهزیستی وارد مقوله مداخله می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت اجتماعی در کنار سلامت جسمی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت فقط 20 درصد سلامت مردم به آنان بازمی گردد و 80 درصد آن مربوط به سازمان های دیگر مانند بهزیستی مربوط است.


محسنی بندپی اضافه کرد: طبق ماده 57 برنامه ششم توسعه، تولیت سلامت اجتماعی برعهده سازمان بهزیستی کشور است.
وی از تهیه 56 بسته مددکاری اجتماعی و روانشناسی شامل 33 بسته روانشناسی و مشاوره و 23 بسته مددکاری اجتماعی در قالب طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) برای گروه سنی مهدکودک و دبستان خبر داد.
وی اظهارکرد: طرح نماد با همکاری معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha