معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۵۸۰۰ پزشک متخصص در ۳۳۸ بیمارستان دولتی در ۳۰۲ شهر کمتر توسعه یافته و محروم مستقر شدند.

استقرار ۵۸۰۰ پزشک متخصص در ۳۰۲ شهر محروم/افزایش آمار زایمان طبیعی

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۵۸۰۰ پزشک متخصص در ۳۳۸ بیمارستان دولتی در ۳۰۲ شهر کمتر توسعه یافته و محروم مستقر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر قاسم جان بابایی در سلسله نشست های دهه فجر وزارت بهداشت، اظهارداشت: مهمترین اثرات طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بوده است به طوری که کاهش سهم بستری از ۳۷ درصد به ۳ درصد برای روستاییان و ۶ درصد برای شهرنشینان رسیده است و همچنین کاهش پرداختی مستقیم از جیب مردم از ۵۳ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: افزایش زایمان طبیعی نیز از دستاوردهای طرح تحول سلامت بوده است افزایش زایشگاه ها و همچنین ساخت LDR  سبب شد تا دو میلیون زایمان طبیعی رقم بخورد. فرهنگسازی و آموزش به مادران باردار نیز در این اقدام موثر بوده است. در نقاط مرزی بیش از ۷۵ درصد زایمان های شکم اول به طور طبیعی انجام می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حفاظت مالی از بیماران بستری در برابر هزینه های کمرشکن در بیمارستان های دولتی برای ۷۷ درصد جمعیت کشور به صورت هدفمند و کاهش ۴۲ درصدی قیمت تجهیزات پزشکی نیز انجام شد.

جان بابایی گفت: پوشش ۸۵ درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج های نابارور انجام شد و همچنین ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری در مناطق محروم ایجاد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری بالغ بر دو هزار پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام کردیم و در بخش عمران و تجهیز و توسعه و بازسازی بیمارستان های فرسوده دو میلیون و ۵۶۰ هزار متر مربع فضای بستری، توزیع ۱۳۰ هزار قلم تجهیزات هتلینگ و نوسازی کامل ۴۵ هزار تخت بیمارستانی کشور  انجام شد.

وی گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در ۳۳۸ بیمارستان در ۳۰۲ شهر کمتر توسعه یافته و محروم مستقر شدند و همچنین ۸۶۰ نفر پزشک متخصص مقیم در هر شهر در ۱۹ تخصص در ۴۱۲ بیمارستان اصلی کشور برای درمان بیماران اورژانس حضور دارند. از دیگر اقدامات این دوره راه اندازی کلینیک ویژه در ۱۲۸ شهر منطقه محروم در سراسر کشور است و همچنین راه اندازی ۳۴ پایگاه اورژانس هوایی و انتقال ۹ هزار و ۶۷۹ مصدوم به بیمارستان ها طی ۶ هزار و ۴۵۴ سورت پروازی انجام شد و همراه با توسعه و نوسازی ناوگان آمبولانس زمینی دو هزار و به کارگیری ۴۰۰ آمبولانس پیشرفته تا پایان دولت دوازدهم از اقدامات مهم این حوزه است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: توجه خاص بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه با افتتاح دو هزار و ۴۰۰ طرح و توجه ویژه به بیماران سرطانی با ایجاد شبکه جامع تشخیص زودرس سرطان در سه سطح در کشور انجام شده است.

جان بابایی تصریح کرد: مراکز تخصصی درمان سوختگی نیز استانداردسازی شده و توسعه ۹ مرکز تخصصی درمان سوختگی و ۲۰۰ تخت ویژه سوختگی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: هزار تخت جدید بستری و روانپزشکی، ۱۵ بخش اورژانس روانپزشکی همراه با بازسازی بخش های موجود افتتاح شده است. اجرای برنامه ملی درمان پیشرفته سکته مغزی به صورت شبانه روزی در ۵۵ بیمارستان کشور انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسته های خدمتی حوزه درمانی نیازمند بررسی و بازنگری هستند اما هیچ بسته ای نیست که قابلیت اجرایی نداشته باشد، از تمام بسته ها بر اساس آسیب شناسی محیطی طرحی شده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha