یک تحقیق جدید نشان داد که موش‌های آزمایشگاهی نر پس از قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از امواج تلفن همراه، بیشتر در معرض ابتلا به نوعی تومور قلبی قرار گرفتند.

امواج تلفن همراه باعث عارضه قلبی در موش‌ها شد

سلامت نیوز: یک تحقیق جدید نشان داد که موش‌های آزمایشگاهی نر پس از قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از امواج تلفن همراه، بیشتر در معرض ابتلا به نوعی تومور قلبی قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، این در حالی است که به این موش‌ها امواجی تابیده شد که حتی کاربرانی که بیشترین میزان استفاده از تلفن همراه را دارند نیز در معرض این دسته از امواج قرار نمی گیرند.

نتایج این تحقیق دو ساله روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که امواج حاصل از تلفن همراه ارتباطی با افزایش ابتلا به بیماری‌هایی همچون "تومور مغزی" ندارد.

همواره راجع به امواج حاصل ازتلفن همراه نگرانی های متعددی وجود داشته است که آیا استفاده از آن، کاربران را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد یا نه. با وجود اینکه بیشتر اوقات تلفن همراه در نزدیکی صورت ما قراردارد این نگرانی راجع به ابتلا به "سرطان مغز" بیشتر است.

این درست است که تلفن همراه، امواج رادیویی ساطع می کنند ولی این امواج، فرکانس‌های رادیویی هستند که انرژی حاصل از آنها بسیار کمتر از تابش یونیزه ای است که از "اشعه ایکس" ساطع می‌شود. تابش‌های یونیزه منجر به آسیب به DNA می‌شوند که در نهایت منجر به سرطان می شوند. نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که فرکانس‌های رادیویی حاصل از تلفن همراه به شدت امواج نامبرده نیست.

هیچ یک از مطالعات شواهدی مبنی بر اینکه "فرکانس‌های رادیویی" منجر به ایجاد "تومور معزی" می‌شوند، نشان نداد. گرچه محققان همچنان به تحقیق پیرامون این مسئله ادامه می‌دهند و این مطالعات هنوز به صورت پیش‌نویس هستند.

جان بوچر دانشمند ارشد این مطالعات اظهار کرد: در این مطالعه از فرکانس‌های 2G و 3G  استفاده شد نه از فرکانس های مورد استفاده در شبکه های پیشرفته تر از قبیل 4G یا 5G.

تومور مغزی مشاهده نشد

وی افزود: ما تمام بدن موش‌ها را 2 سال روزانه به مدت 9 ساعت در معرض این امواج رادیویی قرار دادیم.البته این سطح از امواج بسیار بالاتر از آن چیزی است که مردم آن را تجربه می کنند، بنابراین نباید این یافته‌ها مستقیما با میزان استفاده مردم از تلفن همراه مقایسه شوند. لازم به ذکراست که سن یک موش دو ساله برابر با یک انسان هفتاد ساله است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو آمریکا گفت: بنابراین نتایج این تحقیقات راجع به انسان نشان می‌دهد که حتی با وجود استفاده روزانه از تلفن همراه توسط طیف وسیعی از کاربران، ما نشانه‌ای از افزایش ابتلا به معضلاتی چون "تومور مغزی" مشاهده نکرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha