اعتبار80 میلیاردی برای جبران خسارت‌های ناشی از اجرای طرح تنفس جنگل هنوز تخصیص نیافته است.

انتقاد عضو فراکسیون محیط زیست مجلس از اجرای ناقص طرح تنفس جنگل‌ها

سلامت نیوز: اعتبار80 میلیاردی برای جبران خسارت‌های ناشی از اجرای طرح تنفس جنگل هنوز تخصیص نیافته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای ناقص طرح تنفس جنگل گفته است که این طرح تنفس به صورت یک بعدی و ناقص اجرا می‌شود و ابعاد اجتماعی و اقتصادی طرح مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عبدالکریم حسین زاده، با بیان اینکه مجلس دهم برای حفاظت از جنگل طرح تنفس جنگل را به تصویب رساند، گفت: بر اساس این طرح، قطع و بهره‌برداری از درختان ممنوع بوده و بهره‌برداری و جمع‌آوری درختان در شمال فقط  شامل درختان شکسته غیرقابل احیاء، ریشه‌کن شده و افتاده است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تنفس جنگل طبق ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه باید حداکثر ظرف مدت سه سال اجرا شود، گفت: بر اساس این قانون، بهره‌برداری و قطع درختان شکسته، خشک شده، افتاده و ریشه کن شده، مجاز است و متولی اصلی اجرای این طرح وزارت جهاد کشاورزی است که باید ظرف مدت سه سال طرح را اجرا کند.

این نماینده مجلس افزود: برای جبران خسارت‌های ناشی از اجرای طرح تنفس جنگل در سال جاری بیش از 80 میلیارد تومان  اعتبار پیش‌بینی شده که هنوز تخصیص نیافته است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هر چه سریع‌تر این اعتبار را تخصیص دهد.

حسین‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر درختان افتاده و خشک شده زیادی در جنگل‌ها وجود دارد که اگر این درختان توسط مجریان طرح تنفس جنگل بهره برداری نشود پس از خشک شدن می‌تواند عامل مهمی در آتش‌سوزی باشد ضمن اینکه اگر طرح تنفس جنگل اجرا نشود ممکن است قاچاق چوب تشدید شود بنابراین باید تمام ابعاد این طرح در نظر گرفته شود تا نه مشاغل تعطیل شود و نه عرصه‌های جنگلی تخریب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha