سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

نمایندگان مردم در خانه ملت با معافیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت داشته‌اند، موافقت کردند.

جریمه سربازان غائب مشخص شد+ جزئیات

سلامت نیوز: نمایندگان مردم در خانه ملت با معافیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت داشته‌اند، موافقت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان درنشست علنی امروز (سه شنبه، 17 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ب) تبصره 11 این لایحه با 135 رأی موافق، 72 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره 11 آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت‌سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال 1397 تسویه می‌شود، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود

در جزء (1) این بند آمده است: به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

همچنین در جزء (2) بند (ب) نیز آمده است: برای مشمولان متأهل، پنج ‌درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(5%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

موافقت نمایندگان جزء (4) بند (ب) را به لایحه دولت بازگرداند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جزء (4) بند (ب) که در مورد معافیت فرزندان ایثارگران بوده و در کمیسیون تلفیق حذف شده بود در پی مخالفت اکثر نمایندگان به لایحه دولت بازگشت و در نهایت با 167 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در جزء (4) بند (ب) آمده است: فرزندان ایثارگران مشمول ماده (45) قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکوردر این ماده مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد (50%) تخفیف می‌شوند.

در جزء (5) بند (ب) نیز آمده است: مشمولات تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پنجاه درصد (50%) تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha