رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان گفت: زنگ خطر بیماری‌های غیرواگیر در کردستان به صدا درآمده است.

به‌صدا در آمدن زنگ خطر بیماری‌های غیرواگیر در کردستان

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان گفت: زنگ خطر بیماری‌های غیرواگیر در کردستان به صدا درآمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «سیامک واحدی»  با اعلام این خبر اظهار کرد: 12.2درصد افراد بالای 18 سال سیگاری هستند و 35.3 درصد افراد بالای 18 سال هیپرتانسیون دارند.

وی افزود: 8.5 درصد افراد بالای 25 سال قند خون بالا دارند و در کنار این خطر 66.7 درصد افراد بالای 18 سال روزانه کمتر از 5 واحد میوه و سبزی را مصرف می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان با بیان این‌که 87.2 درصد افراد بالای 18 سال کم‌تحرکند، تصریح کرد: این بدان معناست که این افراد روزانه کمتر از 600 متر در روز پیاده‌روی دارند.

وی با بیان این‌که 63.8 درصد افراد بالای 18 سال چاقند، گفت: 44.7 درصد افراد بالای 25 سال استان با مشکل کلسترول بالای 200 روبرو هستند که این آمار بدون درنظر گرفتن آمار پنهان در همه حوزه‌های یاد شده است.

واحدی با اشاره به این‌که درصد سزارین نیز در کل بیماران نهایی استان از 39.3 درصد در سال 92 در سال 94 به 34.2 رسیده است، اظهار کرد: این آمار بیشتر از 10 درصد حد انتظار بوده است.

وی افزود: در سال 96 نسبت به سال 95 نیز 3 درصد کاهش سزارین در سطح استان وجود داشته است.

واحدی با اشاره به لزوم توجه به اصلاح روش‌های غلط تغذیه‌ای به ویژه در میان نسل جوان و استقرار فرهنگ تغذیه صحیح در جامعه، یادآور شد: می‌طلبد تا نیل به این هدف فرهنگ استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه، مصرف لبنیات، مرغ و ماهی و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری، افزایش ورزشگاه‌ها و کمپ‌های آموزشی و فعالیت فرهنگی آینده‌ساز تقویت و فراگیر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha