سوای از اینکه ملاحظاتی همیشه در مورد میلاد مطرح بوده که تداعی گر نوعی تبعیض بین پزشکان شاغل در سایر مراکز با میلاد است نکته ی مهم این است که اکنون شخص مدیرعامل تامین اجتماعی نیز در میلاد طبابت می کند و باید بیشتر از تمامی مراکز نسبت به اتفاقات میلاد حساس باشد.

حضور نوربخش بیمارستان میلاد را از اجرای گاید لاین مهار آنژیوگرافی های غیرضروری معاف کرد؟

سلامت نیوز-مهدی اسفندیار: حدود ده ماه پیش بود که به دعوت موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی برای نوشتن گایدلاین های مربوط به آنژیوگرافی دعوت شدم تا در جمع اساتید قلب و عروق وظیفه ی تقریر این گایدلاین ها را بر عهده بگیرم که مسائل علمی با آن عزیزان و تقریر و فرمت سازی با بنده بوده است. 

به گزارش سلامت نیوز بالاخره این گایدلاین نوشته شد و قرار شد که ابتدا در مراکز تامین اجتماعی پایلوت شود تا راهی برای مهار آنژیوگرافی های غیر ضروری که هر یک با احتساب وسایل و بستری شدن بیمار دو میلیون تومان هزینه روی دست سازمان تامین اجتماعی می گذارد پیدا شود‌.

بعد از ده ماه قرار شد که این طرح به شکل پایلوت در مراکز تامین اجتماعی با اجرای یک ویدیو کنفرانس اجرا شود اینبار هم بیمارستان میلاد که به تنهایی حدود پنجاه درصد آنژیوگرافی های مراکز درمانی تامین اجتماعی را به خود اختصاص داده است  از اجرای این پایلوت معاف شده است.

نکته ی قابل تامل این است که هزینه انجام آنژیوگرافی در میلاد به دلیل محاسبه ی 2k حدود دو برابر هزینه ی تمام شده در سایر مراکز درمانی تامین اجتماعی است.

سوای از اینکه ملاحظاتی همیشه در مورد میلاد مطرح بوده که تداعی گر نوعی تبعیض بین پزشکان شاغل در سایر مراکز با میلاد است  نکته ی مهم این است که اکنون شخص مدیرعامل تامین اجتماعی نیز در میلاد طبابت می کند و باید بیشتر از تمامی مراکز نسبت به اتفاقات میلاد حساس باشد.

به هرحال با محدود کردن دامنه ی پایش و طرح و دامنه ی کمی آن؛ قطعا ضریب خطای خروجی کار نیز بیشتر است. اکنون سوال این است که آیا واقعیت دارد که نوربخش مرکزی که خود در آن کار می کند را از اجرای پایلوت اولین گایدلاین تامین اجتماعی مستثنی کرده است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha