در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس این شهر بلافاصله تیمی متشکل از چند نفر از کارشناسان این اداره در مدرسه مربوطه حاضر و مأمور بررسی و رسیدگی به این حادثه شدند. با توجه به گزارش اولیه این حادثه که سه‌شنبه هفدهم بهمن ۹۶ روی داد، این دانش‌آموز دچار صدمه دیدگی از ناحیه بینی شده و خانواده دانش‌آموز شاکی معلم مزبور شدند.

سلامت نیوز:این چندمین بار است که در یک ماه اخیر، ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموزان، سر از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: این‌بار داستان دانش‌آموزی روایت می‌شود که در پایه نهم یکی از مدارس زرین دشت، دچار شکستگی بینی و آسیب به دندان‌ها و شبکیه چشم شده است! شواهد نشان می‌دهد که این دانش‌آموز هم شبیه همان دانش‌آموز مشهدی، قربانی خشم معلمی شده است که همه چیز در نهایت با این جمله آموزش و پرورش که «در دست پیگیری است!» ختم به خیر می‌شود! اما افکار عمومی با هربار تکرار این اتفاق، از مسئولان می‌پرسد که چگونه می‌شود، در کشوری که تنبیه بدنی دانش آموزانش ممنوع اعلام شده، هر از گاهی یک دانش‌آموز با بدنی کبود و زخمی، راهی خانه‌شان شود؟ چرا ماجرایی که با واکنش‌های تند و تیز مسئولان روبه‌رو شده و مجازات‌هایی هم برای تنبیه‌کنندگان پیش‌بینی می‌شود، بدون کوچکترین ترسی، بارها و بارها اتفاق می‌افتد؟ و آیا به صرف اخراج یک معلم متخلف، می‌توان امیدوار بود که دست هیچ معلم دیگری به روی دانش‌آموزان بلند نشود که اگر این بود، طی یک هفته نباید، دو خبر مشابه سر از رسانه‌های کشور در می‌آورد!


شکایت خانواده و ارسال پرونده به دادگاه


در این ماجرا رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت هم شبیه سایر مدیران، حرف‌هایش را با یک جمله پر تکرار آغاز می‌کند:« پرونده تنبیه بدنی یک دانش‌آموز این شهرستان در حال پیگیری است.» غلامحسین امانت می‌گوید: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس این شهر بلافاصله تیمی متشکل از چند نفر از کارشناسان این اداره در مدرسه مربوطه حاضر و مأمور بررسی و رسیدگی به این حادثه شدند. با توجه به گزارش اولیه این حادثه که سه‌شنبه هفدهم بهمن ۹۶ روی داد، این دانش‌آموز دچار صدمه دیدگی از ناحیه بینی شده و خانواده دانش‌آموز شاکی معلم مزبور شدند.
وی از شکایت خانواده و ارسال پرونده به دادگاه خبر داده و تأکید می‌کند: این خانواده با مراجعه به نیروی انتظامی از معلم مربوطه شاکی و پرونده‌ای تشکیل و به دادگاه ارسال شده است. هم اینک باتوجه به تشکیل پرونده در دادگاه، منتظر مشخص شدن نتیجه هستیم و قطعاً آموزش و پرورش نیز موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.


وی ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حادثه‌ای در این شهر با بیان اینکه این گونه اتفاقات در مدارس روالی مستمر نیست و به ندرت شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم، می گوید: هتک حرمت به ساحت معلم و دانش‌آموز هرچند اندک هم باشد بسیار حساس و خط قرمز ماست.
در این میان البته شنیدن استعفای مدیری که خبر تنبیه دانش‌آموز مدرسه‌اش را دیر اطلاع‌رسانی کرده بود، هم جالب توجه است. خبر این بود.« مدیر یکی از مدارس غیر دولتی مشهد به‌دلیل تأخیر در اطلاع‌رسانی تنبیه یکی از دانش‌آموزان کلاس نهمی به آموزش و پرورش و خانواده این دانش‌آموز استعفا کرد که با آن موافقت شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha