افتتاح کمپ شبانه‌روزی درمان اعتیاد زنان در شمیرانات

سلامت نیوز:مدیرکل امور بانوان استانداری تهران از افتتاح کمپ شبانه روزی درمان اعتیاد ویژه زنان با ظرفیت 600 نفر در شهرستان شمیرانات خبر داد.
ثریا شارقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه تا پیش از این در شهرستان شمیرانات کمپ شبانه روزی ترک اعتیاد وجود نداشت، گفت: تا پیش از افتتاح این کمپ افراد مجبور بودند برای درمان اعتیاد به تهران یا شهرستان ری مراجعه کنند.


وی با اشاره به اینکه ظرفیت این کمپ حدود 600 نفر است، اظهار کرد: این مرکز همچنین امکانات مناسبی به لحاظ هتلینگ، بهداشت، کادر علمی و با تجربه دارد. روش ترک اعتیاد در این مرکز مبتنی بر دارو درمانی نیست و هر دو گروه معتادان مواد سنتی و صعنتی پذیرش خواهند شد.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران همچنین با بیان اینکه مدت سم زدایی و ترک اعتیاد در این کمپ 28 روزه است، تصریح کرد: ممکن است درصورت وجود موارد خاص یا بیماری های دیگر این مدت زمان تغییر کند.


شارقی در ادامه افزود: از افتتاح چنین مراکزی خوشحال نیستیم چرا که این مراکز به دنبال رشد اعتیاد و زنانه شدن آن ایجاد می شوند، با این وجود به دلیل تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی جامعه ناچار به این کار هستیم و رشد آسیب ها باعث پیش بینی چنین ساختارهایی شده است. افرادی که در این مرکز خدمت می کنند بر اساس مسئولیت اجتماعی و وجدانی خود و برای نجات جان زنان، خانواده‌ها و نسل‌های آتی مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha