سمن‌های در آسیب‌های اجتماعی دخالت مستقیم نداشته باشند

سلامت نیوز:مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر نقش سمن‌های حوزه جوانان در پایش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این تشکل‌ها به دلیل آنکه در ابتدای راه قرار دارند، بهتر است به طور مستقیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند حوزه اعتیاد مداخله‌ای نداشته باشند.


رضا حجتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مداخله مستقیم در برخی حوزه‌های آسیب اجتماعی نیازمند تخصص و حتی مجوز از نهادهای دیگر است، افزود: برای مثال کسانی که در زمنیه کاهش اعتیاد مداخله می‌کنند باید از سازمان نظام پزشکی پروانه و مجوز فعالیت داشته باشند. این افراد باید مشاوران و روانشناسانی باشند که حداقل مدرک تحصلی‌شان کارشناسی مشاوره یا روانشناسی بوده و بعد از طی مراحل آموزشی پروانه فعالیت دریافت کرده باشند.


وی با بیان اینکه فعالیت اصلی سازمان‌های مردم نهاد جوانان باید در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نه مداخله مستقیم در آنها باشد، اظهار کرد:در تمام نقاط دنیا NGO ها مداخلات جزئی و تخصصی دارند و این مساله تنها به کشور ما منحصر نمی‌شود. هرچه سازمان‌های مردم نهاد بتوانند تخصصی‌تر، منطقه‌ای و محلی‌تر فعالیت کنند، اقداماتشان موثرتر خواهد بود. ما نباید به دنبال این باشیم که سازمان های مردم نهاد را به هلدینگ و همه کاره در همه امور تبدیل کنیم.


مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه NGO ها باید مراحل تخصصی را برای فعالیت‌های گسترده‌تر خود طی کنند، تصریح کرد: با این وجود ماهیت فعالیت سازمان های مردم نهاد، فعالیتهای خرد و تخصصی است و در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دلیل مبتدی بودن سمن های جوانان بهتر است آنها نقش مداخله‌ای نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha