سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست و جو به منطقه برسد.

بالگرد ارتش تا دقایقی دیگر برای جست و جوی هواپیمای مسافری به منطقه حادثه می رسد

سلامت نیوز:  سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست و جو به منطقه برسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،مجتبی خالدی  افزود: وضعیت جوی در منطقه کوهستانی دنا به شکلی است که دید افقی بسیار ضعیف است و بالگرد اعزامی نیز بیش از دید مستقیم افرادی که در منطقه کوهستانی برای جست و جو فعالیت می کنند، نتیجه ای ندارد.


خالدی که به منطقه حادثه اعزام شده است افزود: ما و تیم جست و جو در فاصله 4 تا 5 کیلومتری محل حادثه هستیم اما شرایط آب و هوای بسیار نامناسب است و دید افقی خوبی نداریم. تیم جست و جو نیز نمی تواند به راحتی حرکت کند، وضعیت کوهستان و شیارهای آن نیز به شکلی است که جست و جو را بسیار سخت کرده است زیرا عملیات جست و جو باید در هر شیار و دره ای انجام شود.


خالدی گفت: تیم کوهنوردی نیز به همراه تیم اورژانس در حال جست و جو است ولی جست و جو با تجهیزات موجود کار بسیار سختی است. جریان ابرها نیز به طرف منطقه کوهستانی است و اگر بارندگی برف داشته باشیم، هر چه بیشتر قله و مناطق کوهستانی بیشتراز برف پوشیده می شود و کار جست و جو را سخت تر می کند.
وی افزود: اگر بارندگی برف را داشته باشیم، آثارو بقایای هواپیما در زیر برف پنهان می شود و پیدا کردن هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن بسیار مشکل می شود.


صبح دوشنبه هواپیمای مسافری ATR هواپیمایی آسمان با 65 سرنشین در منطقه کوهستانی دنا احتمالا به علت برخورد با کوه سقوط کرده است و جست و جو برای پیدا کردن نشانه ای از سرنشینان آن با همکاری اورژانس، هلال احمر، ارتش، تعدادی از کوهنوردان و افراد محلی ادامه دارد.
پرواز این هواپیما به شماره 3704 و ساعت 7:55 صبح بوده است.


این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس داشت که میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
هواپیمای یاد شده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha