میز آشپزخانه شما، مبلی که روی آن می‌نشینید و غذایی که هر وعده می‌خورید، می‌توانند شما را گرفتار سرطان کنند؛ بیماری‌ای که حتی اگر کشنده نباشد، درمانی سخت، پرهزینه و طولانی‌مدت دارد.

این خانه، بیماری‌زا است!

سلامت نیوز: میز آشپزخانه شما، مبلی که روی آن می‌نشینید و غذایی که هر وعده می‌خورید، می‌توانند شما را گرفتار سرطان کنند؛ بیماری‌ای که حتی اگر کشنده نباشد، درمانی سخت، پرهزینه و طولانی‌مدت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، گرچه هنوز محققان راهی برای پیشگیری از سرطان پیدا نکرده‌اند، اما می‌گویند با انتخاب سبک زندگی سالم، می‌توانید احتمال دچارشدن به آن را کمتر کنید. آنها معتقدند شرایطی که در آن زندگی می‌کنید، در کاهش یا افزایش احتمال سرطانی‌شدن‌تان نقش دارند و اگر به آنچه که در ادامه گفته‌ایم توجه کنید، می‌توانید خطر ابتلا به سرطان را چندقدم از خود دورتر کنید.


مبل نرم و راحت اتاق نشیمن
همین مبلی که فکر بلندشدن از مقابل تلویزیون و چندقدم راه‌رفتن را از سرتان بیرون می‌کند، می‌تواند شما را گرفتار سرطان کند. به گفته متخصصان، نه تنها کم‌تحرکی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، بلکه الیاف مصنوعی موجود در مبل‌های راحتی هم می‌تواند سرطان‌زا باشد.
اگر به جای مبل‌های راحتی پرشده از الیاف مصنوعی، سراغ گزینه‌های چوبی -که با تشکچه‌هایی از الیاف طبیعی یا استاندارد پر شده‌اند- بروید یا اینکه تشک‌های مبل‌تان را با پَر، پر کنید، احتمال ابتلای‌تان به سرطان، کمتر می‌شود.

پرده‌ها و فرش‌ها
سیگارکشیدن، می‌تواند شما را به سرطان دچار کند و خطر دودکردن سیگار وقتی بیشتر می‌شود، که در خانه، این عادت را تکرار کنید. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که آلاینده‌های سرطان‌زایی که با دودکردن سیگار ساطع می‌شوند، به پرده و فرش خانه شما نفوذ می‌کنند و حتی با قوی‌ترین پاک‌کننده‌ها هم از خانه شما بیرون نمی‌روند.

یخچال قدیمی آشپزخانه
یخچال قدیمی‌ای که با نور فلورسنت روشن می‌شود، یکی دیگر از وسایل سرطان‌زاست. اگر می‌خواهید احتمال ابتلای‌تان به این بیماری سخت را کمتر کنید، تا آنجا که می‌توانید روشنایی‌های فلورسنت را از خانه‌تان بیرون کنید و از مهتابی و لامپ‌های کم‌مصرف هم خلاص شوید. استفاده از نور ال‌ای‌دی، بهترین و کم‌ضررترین راه برای روشن نگه‌داشتن خانه است.

شوینده‌های شیمیایی
مواد شیمیایی‌ای که مدام با آنها خانه را تمیز می‌کنید، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. اگر به جای استفاده از این محصولات پرضرر، خانه را با مخلوط آب و سرکه ضدعفونی کنید، احتمال ابتلای‌تان به سرطان هم کمتر می‌شود. گذشته از این، متخصصان می‌گویند تمیزکننده‌های شیمیایی، مصرف‌کنندگان‌شان را گرفتار مشکلات تنفسی می‌کنند و برای جلوگیری از چنین آسیبی، بهتر است کمتر از این محصولات استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha