عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه نمی‌توان نیاز موجود در مناطق زلزله‌زده به دارو و درمان را نادیده گرفت، به این مهم اشاره کرد که به دلیل منابع محدود وزارت بهداشت تمام دستگاه‌ها باید در این بخش مشارکت کنند.

هزینه داروی زلزله زدگان باید توسط دولت تأمین شود/درمان و دارو بخشی از مشکلات مناطق زلزله زده

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه نمی‌توان نیاز موجود در مناطق زلزله‌زده به دارو و درمان را نادیده گرفت، به این مهم اشاره کرد که به دلیل منابع محدود وزارت بهداشت تمام دستگاه‌ها باید در این بخش مشارکت کنند.

به گزارش سلامت نیوز، منوچهر جمالی سوسفی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارنظر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت مبنی بر اینکه وزارت بهداشت و بیمه ها باید هزینه داروی مناطق زلزله زده را پرداخت کنند گفت: اینکه یک کار مهم ملی را صرفا به عهده یک سازمان بگذارند صحیح نیست، آن در شرایطی که باید همه خود را در رفع این مشکل سهیم بدانند ضمن اینکه وزارت بهداشت یعنی دولت و بیمه ها نیز هر بخشی که قابلیت دارد باید کمک کنند به ویژه رفع مشکلات مناطق زلزله زده را باید در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون بخشی از مشکلات مناطق زلزله‌زده به دارو، درمان و تامین سلامت آنها و بخشی هم به سلامت روان برمی‌گردد که توجه به آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی یادآورشد: مهم‌ترین اقداماتی که در روزهای اول انجام شد درمان مجروحان این حادثه بود، بعد هم توجه به بهداشت آب و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف در دستورکار حوزه سلامت قرار داشت اما در شرایط کنونی تثبیت محلی برای سکونت مردم مناطق زلزله‌زده دارای اولویت بوده که همه باید در آن مشارکت کنند.

جمالی سوسفی تاکید کرد: بی‌تردید نمی‌توان بخش دارو را از مسکن جدا کرد، چرا که عدم توجه به این مهم زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود و نیاز به درمان و تامین داروهای مورد نیاز را افزایش می‌دهد، بنابراین تمام مشکلات در مناطق زلزله‌زده به هم وابسته هستند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون تمام نهادها و سازمان‌ها باید برای رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دست به دست هم دهند و در اسرع وقت به ارائه خدمات بپردازند، چرا که فضای مجازی روند انتشار اخبار این مناطق را تسریع بخشیده است، به گونه‌ای که شاید بتوان گفت کندی روند خدمات‌رسانی در زمان وقوع زلزله رودبار که 31خرداد ماه سال 1369 اتفاق افتاد امری طبیعی بود، اما در شرایط کنونی عدم رسیدگی به این مهم قابل توجیه نیست.

جمالی سوسفی عنوان کرد: در شرایط کنونی باید تمام مشکلات مناطق زلزله‌زده اعم از مسکن، بهداشت و درمان، سلامت روان و تغذیه و دارو را به طور همزمان جدی بگیریم تا با مشارکت تمام دستگاه‌ها بتوان در جهت ساماندهی وضعیت مردم خسارت‌دیده اقدام کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: به طور قطع وضعیت مردم زلزله‌زده به دلیل مشکلات متعددی که در سرما با آن مواجه شده‌اند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است آن هم در شرایطی که از کانکس نیز بی‌بهره هستند، اما با وجود اعتبارات موجود در حوزه سلامت، وزارت بهداشت نمی‌تواند پاسخگوی نیاز تمام بخش‌ها باشد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، تصریح کرد: البته برای بهبود ارائه خدمات حوزه سلامت باید بسیاری از هزینه‌های اضافه را حذف کرد تا بودجه بیشتری به این بخش تخصیص یابد و به این مهم توجه شود که نمی‌توان نیاز موجود در این مناطق به حوزه بهداشت و درمان را نادیده گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha