پژوهشگر سیاستگذاری آب گفت: دیپلماسی آب اقدامی فرابخشی است، همان اندازه که وزارت نیرو باید انجام وظیفه کند، وزارت خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست نیز سهم مساوی دارند.

دکترین مشخصی برای مهار آب‌های مرزی نداریم/نمی‌توان با خشکسالی جنگید

سلامت نیوز:پژوهشگر سیاستگذاری آب گفت: دیپلماسی آب اقدامی فرابخشی است، همان اندازه که وزارت نیرو باید انجام وظیفه کند، وزارت خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست نیز سهم مساوی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،حجت میان آبادی  درباره دیپلماسی ایران در موضوع آب‌های مرزی اظهار داشت: ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا سیاست و دکترین مشخصی برای مهار آب‌های مرزی انتخاب کرده‌ایم، آیا همه نهادها توانسته‌اند این موضوع را به رسمیت بشناسند؟

وی افزود: ما در مرزهای شرق کشور پایین دست در غرب کشور پایین دست و بالادست هستیم بنابراین سیاست‌هایی که باید در شرق کشور داشته باشیم قطعا با غرب باید تفاوت ماهیتی داشته باشد گرچه باید رویکردها یکی باشد.

این پژوهشگر سیاستگذاری آب تصریح کرد: اینکه این سیاست‌ها چیست، کجا طراحی شده و برنامه چیست را باید وزارت خارجه و دفتر آب‌های مرزی وزارت نیرو پاسخ دهند و استراتژی‌ها مشخص شود و بعد راجع به نقاط قوت و ضعف صحبت شود.

وی تاکید کرد: هنوز سیاست‌های ما در حوزه آب‌های مرزی مشخص نیست، اولین قدم برای دیپلماسی آب این است که باید قبول کنیم این کار اقدامی فرابخشی است همان اندازه که وزارت نیرو باید انجام وظیفه کند، وزارت خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست نیز سهم مساوی دارند، چرا فلش‌ها به سمت یک وزارت خانه است و بقیه استراحت می‌کنند؟

میان آبادی در ادامه یادآور شد: ما باید با سیاست و یک دیپلماسی تعریف شده کارهایمان را پیش ببریم، جنگ با کم آبی جنگ‌های دن کیشوتی است، اگر ما توانستیم با پول نفت به جنگ شب برویم می‌توانیم به جنگ خشکسالی هم برویم و ادعا کنیم که آن را شکست داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha