رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز سه شنبه تایید کرد: محل لاشه هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج در یکی از مناطق برف گیر منطقه نوقل پیدا شده است.

محل لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج پیدا شد

سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز سه شنبه تایید کرد: محل لاشه هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج در یکی از مناطق برف گیر منطقه نوقل پیدا شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.
«مرتضی سلیمی» در سخنانی که در کانال اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر منتشر شد، نوشت: امدادگران و نجات گران جمعیت هلال ‌احمر، قطعه‌ای شبیه به لاشه هواپیمای‌ تهران - یاسوج‌ پیدا شده است.
وی با بیان اینکه ساعت ساعت 10 و 13 دقیقه صبح محل لاشه هواپیما پیدا شد، گفت که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی امکان صعود بیشتر وجود نداشت.
در همین حال سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کرده اند.
سردار رمضان شریف با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوا فضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای شرکت هوایی آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.
وی گفت: بر اساس مشخصاتی که پهپادها داده بودند،2 بالگرد به محل اعزام شدند و لحظاتی قبل که با سردار حاجی زاده صحبت کردم گفتند که لاشه هواپیما پیدا شده است و تصاویری که از بالا گرفتند حتی آرم و نشان هواپیما به خوبی مشخص است و پیدا شدن محل سقوط هواپیما قطعی است.
سردار شریف گفت: مهمترین نکته پیدا شدن هواپیما بود و به محض مهیا شدن شرایط جوی امکان هلی برد و ارسال امدادگران زمینی فراهم است.
در همین حال «عزیر فیلی» معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز اخبار مربوط به مشاهده لاشه هواپیمای تهران - یاسوج توسط یکی از بالگردها را تایید کرده است.
پس از انتشار این خبر سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده صاحب الزمان استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تمامی نیروهای امدادی به سمت محل مورد نظر گسیل شده اند.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha