چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 238180

کسانی که سردرد دارند و یا از درد میگرن عذاب می‌کشند نباید آدامس بجوند.

این بیماران هرگز آدامس نجوند!

سلامت نیوز: کسانی که سردرد دارند و یا از درد میگرن عذاب می‌کشند نباید آدامس بجوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از الودکتر ، محققان استرالیایی کشف کردند که با جویدن آدامس و فشار به فک و محل گیج گاه ، درد برای بیماران میگرنی را افزایش می دهند پس این بیماران نباید آدامس بجوند.

جویدن آدامس به برخی از افراد به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که نتیجه ی تحقیقات و مطالعات ثابت کرده است که برخی از باورها در مورد جویدن آدامس کاملا اشتباه و برعکس است.مطالعات و تحقیقات بر روی 30 داوطلب در رده های سنی 7 تا 30 ساله نشان داده است که جویدن آدامس برای دسته ای از افراد مضر است و دردها و مشکلات آنها را افزایش می دهد.

این تحقیقات در بین افراد مختلف انجام شده اما در این میان افراد مبتلا به میگرن نشانه ای متفاوت از خود بروز دادند. این افراد پیش از انجام این مطالعات روزانه ۱ تا ۶ ساعت آدامس می جویدند که به درخواست پزشکان به مدت یک ماه عادت جویدن آدامس را ترک کردند که پس از اتمام این دوره یک ماهه مشخص شد که در ۲۶ نفر از این بیماران بهبودی چشمگیری حاصل شد.

همچنین برای روشن شدن بیشتر نتایج این بررسی از تعدادی از آنان درخواست شد پس از گذشت دو هفته مجددا جویدن آدامس را شروع کنند که پس از چند روز دوباره سردردهای این نوجوانان آغاز شد.

برای انجام این تحقیق ۳۰ داوطلب مبتلا به میگرن که عادت به جویدن آدامس داشتند، انتخاب شدند. از انها خواسته شد یک ماه به طور کامل از جویدن آدامس خودداری کنند. نتایج نشان داد در ۲۶ نفر از آنها بهبودی قابل توجهی ایجاد شده است.

به عقیده پزشکان جویدن مداوم آدامس به مفصل فکی گیجگاهی فشار وارد کرده و حرکت مداوم و بیش از حد این مفصل موجب سردرد به ویژه در مبتلایان به میگرن می گردد.


افرادی که اضافه وزن دارند آدامس نجوند!

مطالعات انجام شده که نتیجه ی ان در مجله ی EATING BEHAVIOR منتشر شد جویدن ادامس به دلیل داشتن نوعی شکر میل فرد را به خوردن غذاهای نشاسته دار مانند برنج و نان افزایش می دهد اما میل به مصرف میوه و سبزیجات را در انسان کاهش می دهد و در نتیجه منجر به مصرف مواد غذایی بیشتر و افزایش وزن می شود.


صدمه به دندان حتی با مصرف آدامس بدون قند

اگر آدامس‌تان شیرین و در واقع حاوی شکر باشد، شما با هربار جویدن درست مانند این است که دندان‌تان را حمام شکر می‌دهید و باعث پوسیدگی دندان می‌شوید. حتی اگر آدامس عاری از قند مصرف کنید، بازهم دندان‌هایتان در معرض خطر است. زیرا آدامس‌های بدون قند حاوی طعم‌دهنده‌های اسیدی و نگهدارنده هستند که ممکن است در نهایت به فرسودگی دندانی منجر شوند. تصور نکنید که آدامس‌های حاوی «زایلیتول» که ماده ضد فساد دندان است چیزی را عوض می‌کند. با مصرف آدامس، خوردگی دندان که طی آن کلسیم‌زدایی می‌شود، آغاز شده و به مرور دندان‌ها حل می‌شوند و شما حفره‌هایی در دندان‌هایتان مشاهده خواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha