مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از خشک شدن بخش توریستی و گردشگری رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

زاینده‌رود دوباره خشک شد

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از خشک شدن بخش توریستی و گردشگری رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سید رحمان دانیالی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، درباره آخرین وضعیت رودخانه زاینده‌رود گفت: مشکلات تالاب‌ها در کشور به یک یا چند تالاب مانند تالاب گاوخونی محدود نمی‌شود و سایر تالاب‌ها نیز با مشکل مواجه است.

او با بیان اینکه مطالعه حداقلی در زمینه تامین حقابه زاینده‌رود صورت گرفته و گزارش این مطالعات به شورای عالی آب ارائه شده است، ادامه داد: امیدوارم در بین همه مدیران اعتقاد به پرداخت حقابه محیط‌زیست ایجاد شود و شاهد اختصاص حقابه محیط‌زیست باشیم البته اوضاع آب پشت سد زاینده‌رود نیز اصلا مناسب نیست و نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: بخشی از زاینده‌رود که برای توریسم و گردشگری برنامه‌ریزی شده در حال حاضر خشک شده و امیدواریم حقابه حداقلی که در بازه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده بود، اختصاص یابد تا شاهد دوباره جریان آب در این بخش از زاینده‌رود باشیم.

دانیالی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته حقابه زیست محیطی تالاب گاو‌خونی را نادیده گرفتیم و شرایطی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، نتیجه نادیده گرفتن تالاب گاوخونی و اشتباهاتی است که در گذشته مرتکب شده‌ایم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha