عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: سال ۹۷ تامین اجتماعی باید ۲۰ هزارمیلیارد تومان حق درمان کارگران را درحوزه سلامت هزینه کند.

چه میزان از حق درمان کارگران در سال ۹۷ هزینه درمان می شود؟/تمام اعتبارات به تأمین اجتماعی بر می گردد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: سال ۹۷ تامین اجتماعی باید ۲۰ هزارمیلیارد تومان حق درمان کارگران را درحوزه سلامت هزینه کند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص مصوبه مجلس برای واریز حق درمان کارگران به خزانه کل کشور، گفت:‌ برداشت از حق درمان کارگران با این مصوبه نیز دراختیار تامین اجتماعی است، سهم کارگران از درمان به میزان 9 بیست و هفتم بوده و باید در ردیف مشخصی برای درمان مستقیم و یا غیرمستقیم افرادی که تحت پوشش بیمه تامین جتماعی هستند، پیش بینی و هزینه شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ فرق این مصوبه با شرایط قبلی این است که ایجاد حساب گذشته برای واریز حق درمان کارگران در خود سازمان تامین اجتماعی بود، هر چند که دستور رییس جمهور نیز در این خصوص اجرایی نشد؛ ضمن اینکه نکته مهم این است که تامین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی است و دولت حق ندارد برای اینگونه موسسات وضع قانون کند.

وی تاکید کرد:‌ مجلس اما دربررسی لایحه بودجه مصوبه ای را درباره ایجاد حسابی در خزانه داری کل کشور برای جمع آوری حق درمان کارگران مد نظر قرار داد، البته تامین اجتماعی باید به خزانه داری کل کشور جهت برداشت دسترسی داشته باشد؛ ضمن اینکه مجلس به دنبال این است که تمام پولی که ازمحل 9 بیست و هفتم به خزانه واریز می شود، به تامین اجتماعی برای هزینه کرد آن درحوزه درمان بازگردد؛ همچنین دراین مسیر باید مجلس و هیات امنای تامین اجتماعی نظارت های کافی را درجهت هزینه کرد این منابع داشته باشد.

امینی فرد گفت:‌ هیات امنای تامین اجتماعی یک بخش فرابخشی بوده و افرادی از وزرا و شخصیت های حقیقی و حقوقی عضویت دارند، بنابراین این مصوبه از دستور رییس جمهور قطعا قوی تر و قابل قبول تر است؛ البته پیش بینی می شود که برای سال 97 تامین اجتماعی 20 هزارمیلیارد تومان را صرف هزینه درمان بیمه شدگان این سازمان کند، ازسوی دیگر تا پایان سال 96 نیز تامین اجتماعی باید حدود 18 هزارمیلیارد تومان را در این بخش هزینه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود:‌  تامین اجتماعی حق درمان را دراین حوزه هزینه می کند شکی وجود ندارد، اما مهم این است که هزینه کرد درمان باید به موقع انجام شود؛ مثلا اگر حق درمان صرف امورات دیگر شود، کیفیت پرداخت مطالبات سرویس های دولتی و خصوصی از سوی تامین اجتماعی کاهش پیدا می کند؛ بنابراین بیشتر هدف هزینه کرد درمان در زمان خود و به موقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha